آفتاب

گرجستان به دنبال بهبود روابط با روسیه بدون نقض حق حاکمیت خود

گرجستان به دنبال بهبود روابط با روسیه بدون نقض حق حاکمیت خود

نخست‌وزیر گرجستان گفت که تفلیس به دنبال عادی سازی روابط با روسیه است اما نمی‌خواهد که به حق حاکمیت و استقلال خود ضربه بزند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، "ایراکلی گاریباشویلی"، نخست‌وزیر گرجستان گفت: تفلیس دور جدیدی از روابط را با مسکو آغاز کرده است. ما گرجستانی‌ها می‌خواهیم روابط خوبی با روسیه داشته باشیم اما بدون آسیب رساندن به حق حاکمیت واستقلال مان که برای آن بسیار مبارزه کرده‌ایم.

نخست‌وزیر گرجستان افزود: به همین دلیل است که ما در روابطمان با روسیه رویکردی را اتخاذ کرده‌ایم که مقام‌های پیش از ما انتخاب کرده بودند. ما راهبردی را ادامه می‌دهیم که برپایه تعهد به مسئولیت پذیری، عمل گرایی و همسایگی سازنده است. تفلیس مذاکراتی بدون پیش شرط را با مسکو برای برقراری روابط تجاری، اقتصادی و فرهنگی آغاز کرد. این استراتژی نتایج ملموسی به همراه داشت و به کاهش تنش‌ها میان گرجستان و روسیه کمک کرد.

گاریباشویلی تاکید کرد: تجارت از سر گرفته شد و صادرات گرجستان به روسیه حدود 300 درصد رشد داشت. تبادلات بین‌المللی نیز به صورت مناسبی افزایش یافت. ما هم زیستی مسالمت آمیز با همسایگانمان را آغازکردیم و این رویکرد منجر به ثبات تمام قفقاز جنوبی می‌شود.

وی تاکید کرد: مقام‌های گرجستان به سیاست سازنده عادی سازی روابط با روسیه ادامه می‌دهند. از زمان روی کار آمدن دولت جدید گرجستان در اکتبر 2012، این دولت اقدامات اساسی برای عادی سازی روابط با مسکو انجام داده است. رویکرد ما براساس عمل گرایی و منافع کشور است.

انتهای پیام

کد N519843

وبگردی