آفتاب
نماینده اهر و هریس تاکید کرد

لزوم توسعه روستاها جهت کاهش مهاجرت به کلانشهرها

لزوم توسعه روستاها جهت کاهش مهاجرت به کلانشهرها

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس، توسعه همه جانبه مناطق روستایی، تلاش در جهت ارتقای درآمد عمومی و فراهم کردن زیرساخت های لازم برای پیشرفت و توسعه مناطق روستایی را از اولویت های مجلس برشمرد و گفت: توسعه روستاها، کاهش مهاجرت به کلانشهرها را در پی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، عباس فلاح در مراسم بهره‌برداری از طرح های روستایی اهر اظهار کرد: روستاها و مناطق عشایری یکی از مناطق تاثیرگذار در حوزه اقتصاد و خودکفایی کشور به خصوص در بخش کشاورزی و دامی به شمار می روند.

وی افزود: برنامه ریزی در حوزه روستایی و تلاش در جهت حل مشکلات آنها رغبت کشاورزان را به کار و تولید در روستاها بیشتر و موجب کاهش مهاجرت آنها به شهرها و کلانشهرها می شود.

وی یکی از مشکلات اساسی روستاییان اهر را کمبود آب کشاورزی برشمرد و برنامه ریزی مناسب جهاد کشاورزی را در این زمینه خواستار شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ایجاد زیرساخت های لازم را در حوزه راه، برق، آب، گاز و غیره در روستاهای اهر مورد تاکید قرار داد و خواستار برنامه ریزی مسئولان دست اندرکار استان و شهرستان برای تحقق خواسته مردم این مناطق شد.

وی به بحث اشتغال زایی در مناطق روستایی نیز اشاره کرد و افزود: باید تلاش مضاعف ادارات دست اندرکار زمینه را برای اشتغال پایدار فراهم کند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی همچنین از اجرای چندین طرح مهم اشتغال زا در شهرستان اهر خبر داد و افزود: با بهره برداری از این طرح ها شاهد اشتغال جمعی از همشهریان در این کارخانه ها خواهیم بود.

انتهای پیام

کد N519390

وبگردی