آفتاب

تاکید استقلال‌طلبان اسکاتلند بر ادامه تلاش‌ها برای جدایی از بریتانیا

تاکید استقلال‌طلبان اسکاتلند بر ادامه تلاش‌ها برای جدایی از بریتانیا

رهبر جنبش ملی گرایان اسکاتلند تاکید کرد که قصد دارد کاندیدای رهبری حزب ملی اسکاتلند شود و همچنان استقلال این منطقه از بریتانیا هدف بلندمدت وی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، نیکولا استورجن، رهبر جنبش ملی‌گرایان اسکاتلند گفت که در حال حاضر تمرکز وی بر این است که سیاستمداران لندن به قولشان برای دادن اختیارات بیشتر به اسکاتلند عمل کنند و همچنین به دنبال ایجاد یک جامعه عادلانه‌تر است. اگر استورجن به رهبری حزب ملی اسکاتلند برسد جایگزین آلکس سالموند، رهبر مستعفی این حزب خواهد شد.

سالموند به سبب شکست استقلال‌طلبان در همه پرسی جدایی اسکاتلند از بریتانیا، از این سمت استعفا کرد.

استورجن خاطرنشان کرد که وی در حال حاضر برای یک همه پرسی استقلال دیگر برنامه‌ریزی نمی‌کند اما مساله استقلال اسکاتلند در صورتی که احزاب انگلیس به قولشان برای دادن اختیارات بیشتر عمل نکنند و یا تهدید کنند که اتحادیه اروپا را ترک می‌کنند، مجددا مطرح خواهد شد.

استورجن که گزینه ارجح برای جایگزینی سالموند است گفت: همه پرسی چند روز پیش یک رای گیری برای تغییر بود.

وی خاطرنشان ساخت: من بیش از هر زمانی متقاعد شده‌ام که ما یک روز تبدیل به یک کشور مستقل خواهیم شد اما این اتفاق زمانی رخ خواهد داد که مردم اسکاتلند در پای صندوق‌های رای این مسیر را انتخاب کنند.

وی افزود: حقیقت این است، کسانی که به استقلال رای مثبت داده‌اند در کنار کسانی که به سبب وعده اختیارات اضافی لندن با این مساله مخالفت کردند یک اکثریت قدرتمند برای تغییر معنادار و واقعی در این کشور به حساب می‌آیند.

انتهای پیام

کد N516104

وبگردی