آفتاب
عبدالفتاح السیسی:

قاهره بخشی از ائتلاف علیه داعش است/ روابط مصر - آمریکا راهبردی است

قاهره بخشی از ائتلاف علیه داعش است/ روابط مصر - آمریکا راهبردی است

رئیس جمهوری مصر در گفتگویی قاهره را بخشی از ائتلاف ضد داعش اعلام کرد و روابط مصر - آمریکا را روابطی راهبردی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر در گفتگو با شبکه "بی.بی.اس" آمریکا اعلام کرد: روابط قاهره و آمریکا با وجود اختلاف نظر در برخی موضوعات یک روابط راهبردی است و این امر طبیعی است و روابط دو کشور قوی و باثبات خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که مصر از واشنگتن می خواهد این است که شرایط کنونی این کشور که در وضعیت انقلابی است را درک کند و بداند ملت مصر به دنبال آزادی و دموکراسی هستند و قاهره پایبند به حقوق بشر است، اما در حال حاضر به دلیل مقابله با تروریسم در چندین جبهه در شرایط دشواری بسر می برد.

عبدالفتاح السیسی اظهار داشت: مصر بخشی از ائتلاف جهانی مبارزه با تروریسمی است که آمریکا آن را رهبری می کند. باید بر ایده مقابله با تروریسم در تمامی جوانب آن تمرکز کرد همانگونه که مصر در حال حاضر بر آن متمرکز است.

وی از گروه اخوان المسلمین مصر خواست که از آزار و اذیت شهروندان مصری دست بر دارد و بمب گذاری در خیابان ها و اماکن مختلف را متوقف کند. به گفته وی، خواست و اراده مردم مصر شکل رابطه با اخوان المسلمین را در آینده تعیین می کند. این امر اقتضا می کند که اخوان المسلمین خشونت را کنار بگذارد.

رئیس جمهوری مصر درباره کمک های مالی کشورهای حاشیه خلیج فارس به قاهره نیز گفت: این کمک ها مانع از فروپاشی اقتصاد مصر شده است چرا که مصر طی سال های گذشته به دلیل کاهش درآمدهای تورریستی با مشکلات اقتصادی عدیده ای مواجه شده است و علاوه بر این مشکلات بسیاری در زمینه انرژی و برق دارد.

عبدالفتاح السیسی خاطرنشان کرد: اقتصاد مصر در حال حاضر در وضعیت بهتری قرار دارد اما همچنان نیازمند کمک ها و سرمایه گذاری ها برای تقویت زیرساخت ها و فراهم کردن فرصت های شغلی جدید است.

وی هدف خود را به عنوان رئیس جمهوری مصر حمایت از مصر و شهروندان مصری و برقراری امنیت در این کشور و تحقق خواسته های انقلابی ملت و بهبود اوضاع اقتصادی در مصر دانست.

 

 

 

 

 

 

 

کد N515290

وبگردی