آفتاب
نخست وزیر عراق:

استقبال بغداد از حملات "ائتلاف" به مواضع داعش در سوریه/ آمریکا هماهنگی لازم را با ارتش عراق نداشت

استقبال بغداد از حملات "ائتلاف" به مواضع داعش در سوریه/ آمریکا هماهنگی لازم را با ارتش عراق نداشت

نخست وزیر عراق با بیان اینکه آمریکا هماهنگی لازم را با ارتش سوریه در پوشش هوایی عملیاتهای ارتش علیه داعش را نداشت از حملات اخیر آمریکا و ائتلاف علیه مواضع داعش قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "حیدر العبادی" نخست وزیر جدید عراق در گفتگو با شبکه"سی ان ان" با اشاره به حملات اخیر آمریکا و برخی از کشورهای عضو ائتلاف بین المللی علیه داعش، به مواضع این گروه تروریستی در سوریه از این اقدام استقبال کرد.

نخست وزیر عراق در این خصوص گفت: تا زمانی که حملات آمریکا و ائتلاف علیه مواضع داعش در سوریه نتایج مطلوبی داشته باشد از این مسئله حمایت می کنیم و باعث خوشحالی است.

وی در این خصوص افزود: عراق هزینه گزافی را در خصوص عدم ثبات و امنیت در سوریه پرداخته است و تروریستهای داعش رنج و مصائب فراوانی را پس از انتقال از خاک سوریه به عراق به مردم این کشور متحمل کردند.

العبادی در ادامه افزود: اتخاذ چنین اقداماتی علیه داعش باید پیش از این  صورت می گرفت و ما همیشه در خصوص لزوم پایان دادن به این امر که باعث ریخته شدن خون بسیاری از افراد بی گناه شده است هشدار داه ایم اما کسی به آن توجه نکرد.

وی درخصوص حملات اخیر جنگنده های آمریکایی علیه مواضع داعش در عراق گفت: تنها خطایی که نظامیان آمریکا در عراق مرتکب شده اند، عدم هماهنگی با نیروهای عراقی در عرصه میدانی بود. نیروهای ما در حال پیشروی هستند و این پیشرویها نیز به پوشش حملات  هوایی نیاز دارد که این اقدام تاکنون از سوی آمریکا صورت نگرفته است.

 

کد N515036

وبگردی