آفتاب

برگزاری کارگاه آموزش"قرآن و حاکمیت"در دانشگاه شریف اندونزی

برگزاری کارگاه آموزش"قرآن و حاکمیت"در دانشگاه شریف اندونزی

به همت اتاق ایران دانشگاه شریف هدایت‌الله اندونزی کارگاه یک روزه "قرآن و حاکمیت" برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به همت اتاق ایران دانشگاه شریف هدایت‌الله اندونزی و با حمایت رایزنی فرهنگی کشورمان و دانشکده اصول‌الدین این دانشگاه، کارگاه یک روزه "قرآن و حاکمیت" در سالن اجتماعات این دانشکده برگزار شد.

در ابتدای این کارگاه آموزشی، پروفسور دکتر مسری منصور رئیس دانشکده اصول‌الدین اظهار کرد: ما با رایزنی فرهنگی ایران در جهت تعمیق ایجاد گفتمان مفاهیم قرآنی همکاری‌های شایسته‌ای داریم که امید است این امر استمرار یابد.

استاد این دوره، دکتر مُقسِط غزالی از اساتید دانشگاه شریف هدایت‌الله بوده است و شرکت کنندگان از دانشجویان لیسانس رشته اصول‌الدین، ارتباطات و تبلیغ، تربیت، شریعت و قانون و دوره تحصیلات تکمیلی بودند.

استاد مُقسِط غزالی ابتدا مفهوم حاکمیت را توضیح داد و سپس آیه "لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَیِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْکِتَابَ وَالْمِیزَانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ" را برای دانشجویان تبیین و اشاره کرد که هدف حکومت اقامه قسط و عدل هست.

در ادامه، با توجه به شروع حکومت جدید در آینده نزدیک در اندونزی، سؤالاتی را دانشجویان در خصوص چگونگی تأسی به قرآن در روند حاکمیت از استاد مربوطه مطرح کردند که مدرس این کارگاه، پاسخ لازم را ارائه کرد.

انتهای پیام

کد N514236

وبگردی