آفتاب
رییس کل سابق دادگستری کرمان:

کار قضایی مسیری باریک و لغزنده دارد/امنیت برای مردم از نان شب واجب‌تر است

کار قضایی مسیری باریک و لغزنده دارد/امنیت برای مردم از نان شب واجب‌تر است

رییس کل سابق دادگستری استان کرمان گفت: در مدت خدمت در دادگستری کرمان آبرو و اعتبار خود را با هیچ چیز عوض نکردم. با گروه های سیاسی حشر و نشر نداشتم که دادگستری زیر سئوال برود.

رییس کل سابق دادگستری استان کرمان گفت: در مدت خدمت در دادگستری کرمان آبرو و اعتبار خود را با هیچ چیز عوض نکردم. با گروه های سیاسی حشر و نشر نداشتم که دادگستری زیر سئوال برود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کویر، حجت الاسلام علی توکلی در مراسم معارفه رییس کل جدید دادگستری استان کرمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: عزت، امنیت، آبروی ما و درخشیدن ایران در دنیا مدیون امام و شهداست و خوشا به حال کسانی که از سفره پهن شده شهدا استفاده کنند.

وی افزود: توکل به خدا یک امتیاز است و این امکان را ایجاد می کند که هر چه خداوند مقدر کند، اتفاق می افتد.

توکلی تصریح کرد: حیات مدیریت افراد هم اجل معلق دارد و هم اجل قطعی. گاهی می خواهند فردی را جابه جا کنند، به عللی به تاخیر می افتد که این اجل معلق است.

وی بیان کرد: اما زمانی عمر مدیریت به پایان رسیده و باید ذبح شود که باید این امر را پذیرفت و حیات مدیریت بنده 59 ماه و چهار روز بوده و باید اجل قطعی این مدیریت را بپذیریم که در این صورت از کسی گله و توقع نداشته و بر کسی منت نداریم. آرام آمده و آرام می رویم.

رییس کل سابق دادگستری استان کرمان با بیان اینکه خدا را شکر می کنم که این بار از روی دوش من برداشته شد، گفت: مدیریت به ویژه در حوزه قضا کار بسیار سختی است و آرامش فرد را می گیرد.

وی افزود: همچنین خدا را شکر می کنم که در این پنج سال مرا حفظ کرد. زیرا کار قضایی مسیری باریک، برنده و لغزنده دارد و اگر فرد از خدا جدا شود، می لغزد و می افتد.

وی بیان کرد: امروز به دنبال ارائه گزارش کار نیستم، زیرا نمی خواهم تلاش همکارانم را به نام خودم مصادره کنم. دادگستری پیشرفت‌های خوبی در بخش های مختلف داشته و وظایف خود را به خوبی انجام داده اند.

وی اظهار کرد: بنده در مدت خدمتم بر حوزه امنیتی خیلی تاکید داشتم و همیشه از همکاران قضایی خواسته ام احکام بازدارنده و اصلاح گر صادر کنند؛ زیرا امنیت برای مردم از نان شب واجب تر است.

رییس کل سابق دادگستری استان کرمان بیان کرد: دومین تاکید بنده بر اعتلای جایگاه دادگستری بود و دوست داشتم دادگستری حالت بازدارنده را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه دادگستری باید محور پیشگیری باشد، افزود: دادگستری نباید از کنار معضلات اجتماعی به راحتی رد شود.

توکلی بیان کرد: تقویت اعتماد عمومی مساله دیگر مورد تاکید بنده بود که همکاران دستگاه قضایی به مردم به درستی جواب داده و مشکلات را حل کنند.

وی تصریح کرد: جلوگیری از اطاله دادرسی همواره مورد تاکید بنده بوده و در این مدت سعی کرده ام پیوند دادگستری با صنعت و تکنولوژی را برقرار کنم.

رییس کل سابق دادگستری استان کرمان با تشکر از امام جمعه کرمان گفت: ایشان همواره با روی باز بنده را پذیرفته و مورد توجه ایشان بوده ام و از اعضای شورای تامین به ریاست استاندار تشکر می کنم که یکی از لذت های بنده همصدایی اعضا در این شورا بوده است.

وی افزود: در شورای تامین همه یک حرف داشتیم و آن امنیت بود که نعمت بزرگی است و مدیران خوب، همراه و همدلی در همه حوزه ها داشتیم.

توکلی در پایان گفت: از بنده خواسته شد که به دیوان عالی کشور به تهران بروم و اما بنا به درخواست بنده پذیرفتند در کنار مردم خوب کرمان بمانم و از لطف مسئولان قوه قضائیه تشکر می کنم.

انتهای پیام

کد N513548

وبگردی