آفتاب

پیشنهاد جدید محمود عباس در نیویورک

پیشنهاد جدید محمود عباس در نیویورک

محمود عباس جدول زمانی جدیدی را برای از سرگیری مذاکرات با رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل ارائه می‌کند.

محمود عباس جدول زمانی جدیدی را برای از سرگیری مذاکرات با رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل ارائه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نیویورک یک جدول زمان بندی جدید را برای از سرگیری روند صلح با رژیم صهیونیستی که از حدود پنج ماه قبل متوقف شده پیشنهاد می‌کند.

محمود عباس در سخنانی که پیش از نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به زبان انگلیسی ایراد کرد، گفت: امروز به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل می‌گوییم اشغالگری را متوقف کن و صلح را برقرار ساز.

محمود عباس در مقابل دانشجویان گفت: این هفته در مقابل مسئولان سازمان ملل متحد یک جدول زمانی جدید برای مذاکرات صلح با اسرائیل را پیشنهاد خواهم کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، جامعه بین الملل را به پذیرفتن مسولیت خود در قبال مردم فلسطین که با ترس شهرک نشینان و ارتش اشغالگر زندگی می‌کنند، تشویق کرد.

وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم درک کنیم که چرا اسرائیل متوجه نمی شود که بمباران بی‌هدف غزه که براثر آن هزاران زن وکودک کشته شدند تنها کینه و نفرت بیشتری ایجاد می‌کند.

عباس جمعه جاری در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک سخنرانی خواهد کرد.

وی قصد دارد موضوع پایان اشغالگری اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی طی سه سال آینده را به رای بگذارد اما مسلما حق وتوی آمریکا این طرح را بی‌اثر خواهد کرد.

حمله اخیر رژیم صهیونیستی به شهر غزه که 51 روز طول کشید و بر آن 2150 فلسطین کشته و 11 هزار نفر مجروح شدند.

انتهای پیام

کد N513518

وبگردی