آفتاب
اخبار سوریه/

فرار 150 هزار نفر از حلب به ترکیه/ادامه عملیات ارتش سوریه علیه تروریستها

فرار 150 هزار نفر از حلب به ترکیه/ادامه عملیات ارتش سوریه علیه تروریستها

فرار 150 هزار نفر از مناطق تحت تسلط داعش در حلب به ترکیه و ادامه عملیات ارتش سوریه در مناطق مختلف این کشور از مهمترین اخبار این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه القدس العربی، منابع سوری از فرار 150 هزار نفر از ساکنان مناطق شمالی حلب سوریه به سوی مناطق امن تر به سبب حملات تروریستهای داعش خبر دادند.

این منابع به ادامه درگیری ها میان تروریستهای داعش با نیروهای وابسته به حزب اتحاد دموکراتیک در منطقه عین العرب خبر دادند.

به گفته این منابع، گروهک داعش به دنبال تسلط کامل بر منطقه مرزی با ترکیه با هدف قطع امداد رسانی برای دیگر گروههای مسلح است.تروریستهای داعش در روستای منطقه عرب که بر آن مسلط شده اند اقدام به غارت منازل نیروهای مردمی کرده اند و تعداد افرادی که از ترس داعش به ترکیه گریخته اند به 300 هزار نفر رسیده است.

این در حالی است که نعمان قورتولموس قبلا از حضور 130 هزار آواره سوری در مناطق مرزی ترکیه با سوریه در روزهای گذشته خبر داده بود.

از سوی دیگر سانا به نقل از منابع سوری گزارش داد: نیروهای ارتش سوریه طی عملیاتی در مناطق ابوالظهور و روستای طلب جنوب غرب فرودگاه ادلب برخی از تروریستها را به هلاکت رساندند.

ارتش سوریه همچنین کارخانه ساخت بمب و انبار موشک گروههای مسلح را در سرجه در ادلب منهدم کرد و شماری از تروریستها را به هلاکت رساند.در مناطق سراقب، منطف، احسم و الاربعین در حومه ادلب نیز ارتش سوریه علیه گروه های مسلح عملیات گسترده ای انجام داد.

در حومه حمص نیروهای ارتش سوریه مراکز وابسته به تروریستها را در ابو السناسل، جنوب روستای عین حسین، روستای دیرفول هدف قرار داد.

یک منبع نظامی از عملیات ارتش سوریه در غرب بناء البرید، خزان امر الدرج، الکرک، خزان العباسیه در حومه درعا خبر داد.ارتش و نیروهای مسلح مراکز تجمع گروههای تروریستی را در دیرالعدس، الجیزه، انخل، عتمان و برخی مناطق دیگر هدف قرار داد.

منابع نظامی از عملیات ارتش سوریه علیه تروریستها در حومه قنیطره،بئرالعجم، جباتا الخشب و البریقه و انهدام ادوات آنها خبر دادند.

در مناطق الصیاد و الزکاه در حومه حماه در عملیات ارتش سوریه شماری زیادی از تروریستها به هلاکت رسیدند.

در حومه شمالی لاذقیه ارتش سوریه مراکز وابسته به تروریستها و انبارهای مهمات و موشک های گراد و تعداد از ادوات سنگین را هدف قرار دادند و دهها نفر از تروریستها را بیشتر آنها را اتباع غیر سوری تشکیل می دادند به هلاکت رساندند.

کد N512485

وبگردی