آفتاب

حزب‌الله دادن اختیارات بیشتر به ارتش برای آزادی نظامیان لبنانی را خواستار شد

حزب‌الله دادن اختیارات بیشتر به ارتش برای آزادی نظامیان لبنانی را خواستار شد

معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان با بیان اینکه همگان باید از ارتش در جنگ علیه تروریسم حمایت کنند، خواهان دادن اختیارات به ارتش برای آزادی نظامیان ربوده شده لبنانی شد.

معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان با بیان اینکه همگان باید از ارتش در جنگ علیه تروریسم حمایت کنند، خواهان دادن اختیارات به ارتش برای آزادی نظامیان ربوده شده لبنانی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، نبیل قاووق، معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در سخنانی دادن تمامی اختیارات به ارتش این کشور برای آزادی نظامیان ربوده شده لبنانی بدون هیچ قید و شرطی را خواستار شد و گفت: ما به عنوان عضو حزب‌الله در کنار ارتش لبنان در جنگ ملی و تاریخی خود علیه تروریسم می‌ایستیم. ارتش در داخل مرزها می‌جنگد و ما مسئولیت خود را فراموش نخواهیم کرد چرا که این جنگ ادامه حضور ما در پشت مرزها و تکمیل جنگ القلمون را می‌طلبد.

وی تاکید کرد: همگان باید موضعی یکپارچه برای حمایت از ارتش لبنان اتخاذ کنند.

از سوی دیگر نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان بر اهمیت توجه همگان به خاطر فتنه تاکید و به تلاش‌های صورت گرفته جهت ممانعت از تشدید عملیات ربایش که به ویژه پس از کشته شدن محمد حمیه، نظامی لبنانی به دست جبهه النصره رخ داد، اشاره کرد.

وی از موضع سعد حریری، نخست وزیر سابق لبنان در قبال خانواده محمد حمیه استقبال کرد و هشدار داد که داعش و جبهه النصره برای ایجاد فتنه میان اهل تسنن و تشیع دست به عملیات ربایش می‌زنند.

بری تاکید کرد که وی با فواد سنیوره، رئیس فراکسیون المستقبل لبنان برای بررسی طرحی که ائتلاف "14 مارس" در خصوص مساله انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرده، دیدار خواهد کرد.

وی گفت: سرنوشت نشست آتی انتخابات ریاست جمهوری نیز مثل جلسه‌های قبل خواهد بود چرا که تاکنون هیچ گونه توافقی در خصوص انتخاب رئیس جمهور جدید صورت نگرفته است. اما با توجه به رخدادهای منطقه تمامی گروه‌های سیاسی باید هرچه سریعتر برای انتخاب رئیس جمهور به توافق برسند.

بری خاطرنشان کرد: مسیحیان مخالف این مساله هستند که میشل عون، رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح لبنان به مدت دو سال رئیس جمهور شود.

در همین راستا برخی منابع اعلام کردند که جبهه النصره نظامیان ربوده شده را در منزل دو طبقه‌ای در اطراف شهرک عرسال و در نزدیکی اردوگاه "مخیم النور" نگهداری می‌کند.

به گزارش منابع مذکور از این منزل پیشتر برای بازداشت روزنامه نگاران غربی که در سوریه ربوده شده بودند استفاده می‌شد.

منابعی در مخالفان سوریه نیز گزارش دادند که جبهه النصره تهدید کرده که اگر خواسته‌هایش برآورده نشود بار دیگر به شهرک عرسال حمله می‌کند.

به گزارش منابع مذکور ابومالک التلی، امیر جبهه النصره در القلمون میانجی‌گری‌ برخی شیوخ و روحانیون لبنانی برای عدم کشتن محمد حمیه و همچنین برخی پیشنهادات جهت مذاکرات را رد کرده است.

روزنامه الاخبار لبنان نیز اعلام کرد که افراد مسلح جبهه النصره در دو روز گذشته روش جدیدی را علیه حزب‌الله و ارتش لبنان در پیش گرفته‌اند و آن استفاده از بمب‌های دست ساز است.

به گزارش منابع امنیتی لبنان هدف این تاکتیک جدید کم کردن فشار و محاصره در القلمون و عرسال از طریق انجام حملات برای کاستن از توانایی ارتش سوریه و حزب‌الله است.

یک منبع امنیتی لبنانی نیز اعلام کرد که حزب‌الله با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین مواضع افراد مسلح در شهرک عرسال را هدف قرار می‌دهد و این روش، روش منحصر به فردی برای جنگ علیه افراد مسلح است.

دو روز پیش نواری ویدئویی منتشر شده بود که در آن یک هواپیمای بدون سرنشین یکی از مواضع افراد مسلح در عرسال را بمباران کرده بود.

به گزارش منابع لبنانی بازگشت جبهه النصره به شهرک عرسال امری غیر ممکن است.

انتهای پیام

کد N511601

وبگردی