آفتاب

پیشنهاد مسوولان بحرینی برای از سرگیری مذاکرات با مخالفان

پیشنهاد مسوولان بحرینی برای از سرگیری مذاکرات با مخالفان

مسوولان بحرینی پیشنهاد دادند که مذاکرات با مخالفان این کشور از سر گرفته شود. این در حالیست که رییس جمعیت الوفاق بحرین اعلام کرده است که در این پیشنهاد خواسته‌های قانونی ملت بحرین نادیده گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت الوطن العربی، منابع خبری گزارش دادند که بر این اساس، پیشنهاد داده شده است تا پارلمان بتواند نخست وزیر را استیضاح کرده و نخست وزیر را به انجام مذاکراتی با مخالفان جهت انتخاب وزراء و اصلاح دستگاه قضا مکلف سازد.

بر اساس این پیشنهاد همچنین نهادهای انتخاباتی مجددا تقسیم می‌شوند؛ در همین حال سلمان بن حمد، ولیعهد بحرین اعلام کرد که در خصوص این بندها با گروه‌های سیاسی مختلف مذاکراتی صورت گرفته است و "تفاهمی" در مورد آن حاصل شده است.

این در حالیست که علی سلمان، رییس جمعیت الوفاق بحرین که بزرگترین جنبش مخالف در این کشور به شمار می‌آید، تاکید کرده است که این پیشنهاد خواسته‌های قانونی ملت بحرین را نادیده می‌گیرد.

وی اظهار تاسف کرد که با تشکیل کمیته مستقل انتخابات مخالفت شده است و همچنین تاکید شده که نخست وزیر از سوی پادشاه تعیین شود.

علی سلمان عنوان داشت که خاندان حاکم همچنان تمامی نهادهای اجرایی قانون‌گذاری و دستگاه قضا، همچنین نهادهای امنیتی و رسانه را در اختیار خود دارند اما راه حل در این مساله نهفته است که این قدرت‌ها در انحصار خاندان حاکم نباشد و به اراده مردم احترام گذاشته شود.

انتهای پیام

کد N508562

وبگردی