آفتاب

رئیس پلیس اندونزی: می‌دانم چه اتفاقی برای هواپیمای ناپدید شده رخ داده است

رئیس پلیس اندونزی: می‌دانم چه اتفاقی برای هواپیمای ناپدید شده رخ داده است

به دنبال ادعای رئیس پلیس اندونزی مبنی بر اینکه وی می داند چه اتفاقی برای هواپیمای MH370 مالزی افتاده،‌ رازهای جدیدی در مورد ناپدید شدن این هواپیما مطرح شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، گزارش شده که ژنرال سوتارمن، رئیس پلیس اندونزی در نشست مقامات خطوط هوایی و افسران ارشد پلیس گفت: در حقیقت می دانم که چه اتفاقی برای هواپیمای MH370 مالزی رخ داده است؛ ادعایی که گمانه زنی‌ها درباره اینکه مقامات از دلیل ناپدید شدن این هواپیمای بوئینگ 777-200 مطلع بودند اما این اطلاعات را فاش نکرده اند،‌ افزایش می‌دهد.

سایت خبری کومپاس اندونزی گزارش داد، نمایندگانی از " لاین ایر" و چندین تن از ماموران عالی رتبه پلیس در جاکارتا شاهد اظهارات ژنرال سوتارمن بودند اما خالد ابوبکر ، بازرس کل پلیس مالزی در کوالالامپور گفت:‌از شنیدن اظهارات همتای اندونزی خود بسیار متعجب شده‌ام و قصد دارم درباره این موضوع با او صحبت کنم.

ژنرال سوتارمن گفت: من با تون محمد حنیف عمر،رئیس پلیس مالزی صحبت کردم. در حقیقت می دانم که چه اتفاقی برای هواپیمای MH370 افتاده است.

این در حالی است که محمد عمر در سال 1994 میلادی از سمت خود به عنوان رئیس پلیس مالزی بازنشسته شده و خالد ابوبکر جایگزین وی شده است.

امکان دارد که ژنرال سوتارمن از بازنشتسگی محمد عمر مطلع باشد اما وی اشاره نکرد که چه موقع با او صحبت کرده است.

خالد ابوبکر به آژانس خبری " برنامه " مالزی گفت: از شنیدن این اظهارات بسیار متعجب شده ام چرا که پلیس مالزی هیچ اطلاعاتی درباره این هواپیمای ناپدید شده ندارد. می خواهم بدانم که کدامس رسانه و چه موقع این گزارش را منتشر کرده است. من از همتای اندونزیایی خود می پرسم که آیا چنین حرف هایی را در این باره زده است یا خیر.

وزیر حمل و نقل مالزی نیز گفت: تیم امداد و نجات به دنبال انجام عملیات کامل جست و جو در جنوب اقیانوس هند،58 شی جامد دربستردریا پیدا کرده است.

وی افزود: مرکز همکاری های مشترک که دراین تحقیقات شرکت دارد امیدوار است که این اشیا بقایایی از این هواپیمای ناپدید شده باشد.

انتهای پیام

کد N503626

وبگردی