آفتاب
اردوغان:

به دنبال گسترش همکاری ها با قطر هستیم/ اتهامات ارتباط ترکیه با داعش صحت ندارد

به دنبال گسترش همکاری ها با قطر هستیم/ اتهامات ارتباط ترکیه با داعش صحت ندارد

رئیس جمهوری ترکیه در آستانه سفر خود به قطر با هدف گسترش همکاری های دو جانبه اتهامات وارد شده به کشورش در مورد ارتباط با تروریست های داعش را رد کرد.

"رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه در جریان کنفرانسی مطبوعاتی که پیش از عزیمتش به قطر برگزار شد بر لزوم همکاری کشورهای منطقه برای مبارزه با گروه تروریستی داعش تاکید کرد. وی طی سخنانی گفت: در سومین سفر خارجی ام به عنوان رئیس جمهور ترکیه، پس از قبرس و آذربایجان، راهی قطر می شوم. ما مناسبات خوب و دوستانه ای با قطر داریم به ویژه در بخش انرژی در سال های اخیر شاهد گسترش این همکاری ها بوده ایم.

وی افزود: در مورد برقراری صلح و ثبات در منطقه نیز با قطر دیدگاه های مشترکی داریم. استقرار و ثبات خاورمیانه نیازمند دوستی و همکاری با کشورهای منطقه است. اردوغان با بیان این که جام جهانی 2022 در قطر برگزار می شود اظهار داشت: در این راستا شرکت های ترکیه مایل به حضور در پروژه های مرتبط با این رویداد بزرگ هستند. از این رو موضوع همکاری ترکیه با قطر در این زمینه جزو محورهای سفرم به قطر خواهد بود.

رئیس جمهوری ترکیه در تشریح برنامه دیدارهای خود در دوحه یادآور شد: با امیر قطر دیدار خواهم کرد. امشب نیز با پدر امیر قطر دیدار می کنم. طی 12 سال حضورم در عرصه سیاسی ترکیه روابط خوبی با قطر داشته است و به آن ادامه خواهد داد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد سفر اخیر "جان کری" وزیر خارجه آمریکا به آنکارا گفت: آقای کری اهداف سفرش به ترکیه را شخصا اعلام کرد. ما هر گونه اقدام تروریستی در منطقه را با حساسیت دنبال می کنیم و مخالف آن هستیم. ما در ترکیه و منطقه شاهد فعالیت های تروریستی هستیم که نیازمند توجه و حساسیت است. ما به ویژه در این زمینه به همکاری با همپیمانانمان ادامه می دهیم. همانطور که می دانید ما پیشتر نیز با کشورهای همسایه در این زمینه همکاری داشته ایم.

اردوغان بحث تبادل اطلاعات را از جمله مسائل مهم در این زمینه دانست و افزود: در نشست سران ناتو با مقامات آمریکا و دیگر کشورها در خصوص راه های همکاری در مبارزه با تروریسم رایزنی کردیم. وی در پایان با رد اتهامات وارد به ترکیه مبنی بر ارتباط با تروریست های داعش تاکید کرد: آنچه که در رسانه ها علیه ترکیه ادعا می شود، حقیقت ندارد و ترکیه به شدت مخالف هر گونه فعالیت تروریستی بوده و با آن مقابله می کند.

کد N502468

وبگردی