آفتاب

تشکیل ارتش مستقل اسکاتلند 10 میلیارد پوند نیاز دارد

تشکیل ارتش مستقل اسکاتلند 10 میلیارد پوند نیاز دارد

وزیر اول اسکاتلند گفته اگر ساکنان این منطقه به رفراندوم استقلال از بریتانیا رای مثبت بدهند، 10میلیارد پوند برای تشکیل ارتش و تامین تجهیزات و نیرو نیاز است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، الکس سالموند، وزیر اول و رهبر حزب ملی اسکاتلند تاکید دارد که سهم اسکاتلند در ارتش بریتانیا در نظر گرفته شده و واگذار شود تا اسکاتلند بتواند نیروی هوایی، دریایی و زمینی خود را تشکیل دهد.

کارشناسان می‌گویند جدایی نیروهای نظامی بریتانیا و اسکاتلند در صورت مثبت بودن نتایج رفراندوم 18 سپتامبر سال جاری میلادی، به شدت برای بریتانیا ضرر آفرین است و بر توانایی‌های ارتش انگلیس خدشه وارد می‌کند.

بنابر آمارهای موجود، اسکاتلند برای تشکیل ارتش خود نیازمند بودجه سالانه 5 / 2 میلیارد پوندی است که برای ناوهای جنگی، یگان‌های ارتش، جت‌های فراصوتی و سایر تجهیزات مورد استفاده قرار می گیرد و بریتانیا باید 9200 تن از سربازان نیروهای ویژه و عادی خود را در اختیار ارتش نوپای اسکاتلند قرار دهد و البته تمامی این تخمین‌ها و برنامه‌ها زمانی اجرایی خواهد شد که نتایج رفراندوم استقلال ازبریتانیا مثبت باشد.

همچنین حزب ملی اسکاتلند اعلام کرده نیازمند 2000 دریانورد و 200 نیروی ذخیره برای نیروی دریایی است و باید 3500 سرباز و 1200 نیروی نظامی ذخیره نیز به نیروی زمینی اسکاتلند بپیوندند البته اگر مردم اسکاتلند به جدایی رای دهند.

سخنگوی وزارت دفاع انگلیس در این باره گفت: اسکاتلند به عنوان بخشی از بریتانیا امن‌تر و قابل دفاع تر است و به واسطه ظرفیت‌ها و توانایی‌های نظامی و دفاعی بریتانیا مورد حمایت قرار دارد.

انتهای پیام

کد N502347

وبگردی