آفتاب

اوباما اقدام داعش در قتل تبعه انگلیس را محکوم کرد

اوباما اقدام داعش در قتل تبعه انگلیس را محکوم کرد

تهران-ایرنا- ˈباراک اوباماˈ رییس جمهوری آمریکا اقدام تروریست های داعش در بریدن سر ˈدیوید هینسˈ تبعه انگلیس را به شدت محکوم و آن را ˈجنایت وحشیانهˈ توصیف کرد.

خبرگزاری رویترز روز یکشنبه از واشنگتن گزارش داد که گروه داعش ویدئویی را در اینترنت منتشر کرده که حاکی از بریدن سر این امدادگر تبعه انگلیس است.

غربی ها در راس آن آمریکا و انگلیس که خود از عاملان پیدایش گروه های تروریستی در منطقه خاورمیانه از جمله سوریه و عراق هستند اکنون پرچم مبارزه با تروریست ها را به دست گرفته و قصد دارند با استفاده از کشورهای دوست و هم پیمان خود در منطقه به مقابله با این گونه جریانات انحرافی بپردازند.

اوباما در بیانیه خود انگلیس را 'دوست و هم پیمان نزدیک' آمریکا توصیف کرده و خود را در 'این اندوه' شریک می داند.

رییس جمهوری آمریکا در بیانیه خود به تشکیل ائتلاف کشورهای منطقه و جهان برای 'به محاکمه کشیدن عاملان این اقدام هولناک' تاکید می کند و یادآور می شود که تلاش می شود تا 'این تهدید علیه کشورها، منطقه و جهان' منهدم و متلاشی شود.

گروه موسوم به 'داعش' که محصول مشترک آمریکا و کشورهای غربی برای بی ثبات کردن کشورهای منطقه و بحران سازی در خاورمیانه است پیش از این 'جیمز فولی' و 'استیون ساتلاف' دو روزنامه نگار آمریکایی را با بریدن سر آنها اعدام کرده بود.

لازم به یادآوری است که اعدام تبعه انگلیس و دو آمریکایی روزنامه نگار به هیچوجه توجیه پذیر نیست اما این پرسش مطرح است که کشورهایی که در قبال اقدامات تروریستی تعدادی از اتباع خود و تروریستهای منطقه در سوریه که بیش از صدها هزار کشته و زخمی باقی گذاشته سکوت اختیار کرده و کمک های مالی و تسلیحاتی هم کرده اند چگونه اکنون برای مقابله با دست پروردگان خود به تکاپو افتاده اند و قصد دارند آنها را مجازات کنند.

رسانام**1533** 1337
کد N501882

وبگردی