آفتاب

دستیار ویژه رییس جمهوری: آیت الله نصیری در یک کلام معلم اخلاق بود

دستیار ویژه رییس جمهوری: آیت الله نصیری در یک کلام معلم اخلاق بود

سمنان - ایرنا - دستیار ویژه رییس جمهوری آیت الله نصیری را در یک کلام معلم اخلاق خواند و افزود: آیت الله نصیری یک طالقانی برای مردم این خطه بود.

'حسین فریدون' روز یکشنبه در حاشیه آیین تشییع جنازه روحانی وارسته آیت الله 'شیخ محمد تقی نصیری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حجت الاسلام والمسلمین 'حسن روحانی' رییس جمهوری خاطرات بسیار خوبی از مرحوم نصیری دارند.

وی خاطرنشان کرد: آیت الله نصیری روحانی با اخلاق، جامع، مردم دار و بی بدیل بود و در دوران مبارزه با رژیم گذشته حامی مبارزان بود و از خانواده آنان سرکشی می کرد.

وی با بیان اینکه ایشان بسیاری از ویژگی های آیت الله طالقانی را داشت افزود: آیت الله نصیری با مردم زندگی می کرد و یار و یاور مردم بود.

فریدون تصریح کرد: آیت الله نصیری عمر پربرکتش را بی حاشیه گذراند و افتخار پدری شهید را داشت و فردی بی بدیل و بی نظیر برای مردم سمنان بود.

رییس مجمع جهانی اهل بیت نیز در این مراسم به خبرنگاران گفت: درگذشت آیت الله نصیری را برای مردم فقدان و ضایعه بزرگی است.

حجت الاسلام والمسلمین 'حسن اختری' افزود: ایشان از شخصیتهای برجسته ای است که زمانی در سمنان پای به حوزه های علمیه گذاشت که علما و طلاب جدید نبودند.

وی گفت: در آن دوران بسیار سخت و تبلیغات ضد دین و ضد روحانیت، برای درس خواندن رفت و در حقیقت با درس خواندن به مجاهدت در راه خدا پرداخت.

رییس مجمع جهانی اهل بیت گفت: ایشان در دوره ای درس خواند که همه درس خواندن را بدبختی و بیچارگی می دانستند و در آن دوران مدارج عالی علمی را پای درس آیت الله بروجردی، حضرت امام و علمای دیگر فرا گرفت.

وی گفت: ایشان در دوران زندگی بسیار متواضع و نسبت به مردم خدمتگزار بودند.

پیکر آیت الله نصیری روز یکشنبه در سمنان تشییع و در امام زاده یحیی بن موسی و در جوار گلزار شهدای سمنان به خاک سپرده شد.

آیت الله نصیری پنجشنبه شب گذشته در سن 83 سالگی به دیدار حق شتافت.ک/3

599/ 605
کد N501589

وبگردی