آفتاب

ساختار تشکیلاتی سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها ابلاغ شد

ساختار تشکیلاتی سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها ابلاغ شد

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استانها وزارت صنعت، معدن وتجارت گفت: ساختار سازمانی و تشکیلات تفضیلی سازمان صنعت، معدن وتجارت استانها پس از ۳ سال؛ تدوین و به استانها ابلاغ شد.

علی یزدانی در اولین گردهمایی سراسری روسای گروه های نوسازی و تحول اداری سازمان صنعت، معدن وتجارت استانها با بیان این مطلب افزود: اصلاح ساختاربرعهده گروههای نوسازی وتحول اداری سازمان صنعت، معدن وتجارت استانها بوده و باید توسط آنان پیاده سازی ساختار سازمانی و تشکیلاتی انجام شود.

به گزارش ایلنا، یزدانی گفت: برای رسیدن به شرایط مطلوب در سازمان می بایست به موضوع « آموزش » مدیران وپرسنلی که متناسب با پست سازمانی خود خدمت می کنند، اهتمام ورزید.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت در ادامه گفت: در بحث تحول اداری و سازمانی  و تکریم وخدمت رسانی به ارباب رجوع؛ بکار گیری پتانسیل های موجود سخت افزاری و نرم افزاری حوزه IT می تواند ره گشا باشد.

یزدانی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: با واگذاری بخشی از اختیارات وزارتخانه به استثناء وظایف حاکمیتی به تشکلها و بخش غیر دولتی « چابک سازی » وزارت صنعت معدن وتجارت و سازمانهای استانی صورت می پذیرد.

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استانها وزارت صنعت، معدن وتجارت در ادامه گفت: توجه به موضوعاتی نظیر « انرژی »، «HSE»،«ارتقای سلامت ادارای » مستندسازی فرآیندها، بهره وری و« توجه به نظام پیشنهادها » موضوعاتی هستند که می بایست توسط مرکز نوسازی و تحول اداری و گروه های نوسازی و تحول اداری در استانها مورد توجه ویژه قرار بگیرند.

برپایه این گزارش؛ « اصغر مصاحب نیا » رییس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت صنعت، معدن وتجارت در این گردهمایی یادآور شد: خوشبختانه با پی گیری های این مرکز پس ازگذشت 3 سال از ادغام وزارتخانه های «صنایع ومعادن»و« بازرگانی»؛ در ساختار تشکیلاتی سازمان صنعت، معدن وتجارت استانها درمعاونت توسعه مدیریت و منابع، یک گروه نوسازی و تحول اداری پیش بینی شده است.

به گفته مصاحب نیا؛ در این گروه موضوعاتی نظیر راهبری ساختار تشکیلاتی سازمان استان، مستند سازی فرآیندها، بهره وری، تکریم ارباب رجوع، فناوری اطلاعات، علاوه بر این تشکیل کمیسیون تحول اداری در استان ها از  مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد و پاره از برنامه ریزیهای منابع انسانی دنبال میشود.

وی در ادامه یادآور شد: موضوع «تکریم ارباب رجوع» درگروه های نوسازی و تحول اداری با در نظر داشتن هدایت مراجعین و رسیدگی به خواستهای قانونی آنان  با استفاده از فناوری اطلاعات، ساماندهی فضا وتجهیزات اداری وغیره میسر می شود.

برپایه این گزارش؛ در اولین گردهمایی سراسری روسای گروه های نوسازی و تحول اداری سازمانهای صنعت، معدن وتجارت استانها با شعار« تحول را قبل از تبدیل به بحران شناسایی و مدیریت کنیم» هر کدام از صاحب نظران این حوزه به طرح مباحثی نظیر: بهبود سیستم ها و ارتقای بهره وری، برنامه ریزی منابع انسانی، آموزش، شبکه و امنیت و خدمات الکترونیکی پرداختند.

کد N501236

وبگردی