آفتاب

نخست وزیر عراق از توقف حملات هوایی به شهرها خبر داد

نخست وزیر عراق از توقف حملات هوایی به شهرها خبر داد

تهران - ایرنا - ˈحیدر العبادیˈ نخست وزیر عراق اعلام کرد که از دو روز پیش به نیروی هوایی این کشور دستور داده شد به منظور جلوگیری از کشته شدن افراد بیگناه، بمباران شهرها متوقف شود .

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری 'السومریه نیوز'، نخست وزیر عراق گفت: از دو روز پیش دستور داده ام، بمباران شهرهایی که غیر نظامیان در آن به سر می برند حتی شهرهایی که تروریستهای داعش در آن حضور دارند، متوقف شود، زیرا ما نمی خواهیم بیش از این افراد بیگناه کشته شوند .

وی خاطر نشان کرد: دولت جدید به هیچ عنوان دست از پیگرد تروریست ها در هیچ جای عراق بر نمی دارد، دولت در حفاظت از غیر نظامیان هیچ گونه تعللی از خون نشان نمی دهد و با تمام توان تلاش می کند از همه مردم عراق حمایت و حفاظت کند .

العبادی در خصوص اسکان آوارگان عراقی نیز گفت: ما دست به مجموعه اقدام هایی برای حل مشکل آوارگان در سه ماه آینده زده ایم.

نخست وزیر عراق در خصوص آخرین تحولات جنگ با گروه تروریستی تکفیری داعش نیز گفت: یگان های ارتش و همچنین داوطلبان مردمی معادلات جنگ با تروریسم را تغییر داده اند. جهان اکنون متوجه خطر داعش شده و کشورهای مختلف سعی می کنند به ما در مبارزه با داعش کمک کنند و البته حمایت های بین المللی از ما باعث می شود عراق انگیزه بیشتری برای یکسره کردن جنگ علیه تروریستها در آینده نزدیک داشته باشد .

العبادی که در 'کنفرانس ملی آوارگان' سخن می گفت، اضافه کرد: دولت عراق سعی داشته مساله کوچندگان و آوارگان را در فهرست اولویت های خود قرار دهد و تلاش می کند با بیرون راندن داعش ، هر چه زودتر آن ها را به خانه و کاشانه شان بازگرداند .

العبادی تاکید کرد که در بودجه سال 2015 میلادی عراق باید ردیفی برای بازسازی این مناطق تخصیص داده شود و صندوقی بین المللی برای کمک به مردم مناطق جنگ زده تاسیس شود .

مجلس عراق 18 شهریور ماه با بررسی برنامه کاری العبادی و وزاری پیشنهادی او ٬ با 177 رای مثبت به کابینه نخست وزیر جدید این کشور رای اعتماد داد.

'فواد معصوم' رییس جمهوری عراق بیستم مرداد گذشته به دنبال معرفی حیدر العبادی از سوی مجلس این کشور، وی را مامور تشکیل کابینه جدید عراق کرد.

وی چند روز پس از این که مامور تشکیل کابینه شد، اعلام کرد که در نظر دارد، یک 'دولت وحدت ملی' با مشارکت اکثر جریانهای سیاسی در عراق تشکیل دهد.

خاورم*2041**1651
کد N499745

وبگردی