آفتاب
والیبال قهرمانی مردان جهان؛

تیم ملی والیبال ایران در حساسترین مسابقه خود به مصاف میزبان می رود

تیم ملی والیبال ایران در حساسترین مسابقه خود به مصاف میزبان می رود

تهران - ایرنا - تیم ملی والیبال ایران فردا (شنبه) در سومین مسابقه خود در دور دوم رقابت های قهرمانی جهانی به مصاف لهستان می رود، دیدار که برای صعود ایران به مرحله سوم حساسیت بسیار زیادی دارد.

به گزارش ایرنا، سومین دیدار تیم های صعود کننده به مرحله دوم رقابت های والیبال قهرمانی مردان جهان در حالی از فردا (شنبه) در دو گروه هشت تیمی این رقابت ها آغاز می شود که در گروه ایران تیم های آرژانتین، ایتالیا و استرالیا به ترتیب با 3، 2 و صفر امتیاز دیگر امیدی به صعود از این مرحله ندارند.

در این گروه پنج تیم فرانسه، لهستان، ایران، آمریکا و صربستان به ترتیب با 13، 12، 11، 10 و 9 امتیاز در رتبه های اول تا پنجم قرار دارند که هنوز از صعود نا امید نیستند و برای سه سهمیه رقابت شدید با یکدیگر دارند.

ملی پوشان والیبال ایران در شهر غوچ و در سومین مسابقه خود به مصاف میزبان این رقابت ها (لهستان) خواهند رفت که تا کنون تنها یک شکست در این رقابت ها و آن هم در دور دوم داشته است.

لهستان در دور مقدماتی با پنج پیروزی متوالی و کسب 15 امتیاز به عنوان صدرنشین گروه A به مرحله دوم صعود کرد. البته تیم ملی والیبال ایران نیز تا کنون یک شکست تجربه کرده است و شش پیروزی نیز داشته است، اما مسابقه با میزبان رقابت ها شرایط خاص خود را دارد که حساسیت مسابقه را افزایش می دهد.

برنامه سومین دیدار گروه E والیبال قهرمانی مردان جهان که فردا (شنبه) پیگیری می شود، به قرار زیر است:

صربستان - فرانسه

لهستان - ایران

آمریکا - استرالیا

آرژانتین - ایتالیا

کسب دو مدال طلا و نقره در مسابقات قهرمانی والیبال مردان جهان از جمله افتخارات تیم ملی والیبال لهستان است که در رقابت های امسال نیز به دنبال تکرار عنوان قهرمانی است.

قهرمانی در مسابقات سال 1974 مکزیک و نایب قهرمانی در مسابقات سال 2006 ژاپن، سه رتبه چهارمی، یک مقام پنجمی و سه رتبه ششمی از جمله عملکرد والیبال لهستان در رقابت های قهرمانی جهان مردان است.

در گروه F رقابت های قهرمانی مردان جهان نیز فردا چهار مسابقه برگزار خواهد شد. در این گروه نیز بلغارستان، فنلاند، کوبا و چین به ترتیب با 5، 2، 2 و صفر امتیاز دیگر امیدی به صعود ندارند و چهار تیم برزیل، روسیه، آلمان و کانادا که به ترتیب با 15، 14، 12 و 10 امتیاز در رتبه های اول تا چهارم قرار دارند، برای سه سهمیه صعود از این گروه رقابت خواهند کرد.

برنامه سومین دیدار گروه F والیبال قهرمانی مردان جهان به قرار زیر است:

روسیه - آلمان

کوبا - بلغارستان

برزیل - کانادا

فنلاند - چین

ورزشی(2)**1379
کد N498477

وبگردی