آفتاب

رئیس جمهوری اوکراین 17 سپتامبر به کانادا می‌رود

رئیس جمهوری اوکراین 17 سپتامبر به کانادا می‌رود

رئیس جمهوری اوکراین قرار است هفته آینده به کانادا برود و در پارلمان این کشور به ایراد سخنرانی بپردازد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری کاناداپرس،‌ استفان هارپر، نخست‌وزیر کانادا با اعلام اینکه پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین قرار است هفته آینده به کانادا برود، متعهد شد تا با دولت کی‌یف برای حل بحران و ابقای صلح در اوکراین و مقابله با دشمنان همکاری کند.

وی همچنین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را به تلاش برای تضعیف ملیت و امور داخلی اوکراین متهم کرد.

روابط میان اوتاوا و مسکو در پی الحاق شبه جزیره کریمه در مارس سال جاری میلادی و دخالت روسیه در امور اوکراین به سردی گرویده است.

هارپر با اعلام اینکه بیش از 1000 تن از مردم کانادا به دنبال اتحاد اوکراین و رفع تنش‌ها در این کشور هستند و در جشن اتحاد اوکراین شرکت می‌کنند، گفت: مردم اوکراین به دنبال همکاری اتمی با غرب هستند چون آنچه که ما در غرب داریم آزادی، دموکراسی و شرافت است. متاسفانه پوتین از آن‌ها می‌خواهد تا این آینده را نفی کنند. او خواستار تضعیف مردم اوکراین است و می‌خواهد آن‌ها را به دوره‌ای تاریک،‌ ترس و وابستگی بکشاند.

نخست وزیر کانادا با اعلام اینکه پوروشنکو در سفر خود به کانادا در پارلمان خطابه‌ای خواهد داشت،‌ گفت: ما با اوکراین همواره دوست می‌مانیم.

مقام‌های مطلع سفر 17 سپتامبر پوروشنکو به کانادا را بهترین فرصت برای دو طرف در مذاکره درباره بحران اوکراین اعلام کرده‌اند.

هارپر همچنین گفت: کانادا قصد دارد تا برای انتخابات پارلمانی ماه آتی اوکراین ناظرانی را به این کشور اعزام کند و ادامه داد: این ناظران برای کمک به تضمین انتخابات آزاد در اوکراین به این کشور می‌روند.

انتهای پیام

کد N497969

وبگردی