آفتاب
یک عضو شورای مرکزی مجمع زنان اصلاح‌طلب:

وجود سرپرست در وزارت علوم به لحاظ روانی اثرات منفی بر دانشگاه خواهد گذاشت

وجود سرپرست در وزارت علوم به لحاظ روانی اثرات منفی بر دانشگاه خواهد گذاشت

یک عضو شورای مرکزی مجمع زنان اصلاح‌طلب گفت: انتخاب دکتر نجفی به عنوان گزینه سرپرستی وزارت علوم هم به لحاظ تجارب مدیریتی و هم نوع نگاه ایشان به آموزش عالی یکی از هوشمندانه‌ترین انتخاب‌های آقای روحانی بود.

آذر منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: هم تجارب مدیریتی آقای دکتر نجفی و هم نوع رویکرد ایشان به آموزش عالی می‌تواند آرامش مورد نظر را در فضای دانشگاه‌ها ایجاد کند، اما با توجه به این‌که وی سرپرست وزارتخانه است و در جایگاه موقت قرار دارد ممکن است ایراداتی ایجاد شود.

این عضو شورای مرکزی مجمع زنان اصلاح‌طلب در ادامه گفت: ممکن است در نوع انتصاباتی که آقای فرجی‌دانا در زمان مسئولیت خود داشتند و یا به هر ترتیب در روندهای غیرقانونی که وزیر سابق سعی داشتند اصلاح کنند مشکلاتی پیش بیاید، اما ایشان با وجود سرپرست بودن نیز می‌توانند مبارزه با رویه‌های غیرقانونی را ادامه دهند.

وی با اشاره به تاثیر منفی عدم وجود وزیر بر روحیه دانشجویان، خاطرنشان کرد: به لحاظ تاثیر روانی و نوع مواجهه نمایندگان مجلس با وزارت علوم و وزیر سابق می‌تواند فضای منفی در دانشگاه‌ها باقی بماند.

منصوری همچنین گفت: اینکه آیا وزیر جایگزین رای اعتماد می‌گیرد و یا خیربا توجه به تاثیرگذاری وزیر علوم در این وزارتخانه خود به خود نگرانی‌هایی اجتناب‌ناپذیر را ایجاد می‌کند و تا زمانی که وزیر مشخص نشود وجود سرپرست به لحاظ روانی اثرات منفی بر جامعه دانشگاهی خواهد گذاشت.

این عضو شورای مرکزی مجمع زنان اصلاح‌طلب تاکید کرد: البته که توان، تجربه و تخصص دکتر نجفی متضمن این است که رویکرد و سیاست دولت در وزارت علوم ادامه پیدا می‌کند و جای نگرانی نخواهد بود.

انتهای پیام

کد N497674

وبگردی