آفتاب

دبیر کل جنبش احرار بحرین: مردم بحرین با تغییر هویت خود مخالفند

دبیر کل جنبش احرار بحرین: مردم بحرین با تغییر هویت خود مخالفند

تهران - ایرنا- ˈسعید شهابیˈ دبیر کل جنبش احرار بحرین در حاشیه همایش بین المللی علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین گفت: مردم بحرین با تغییر هویت خود مخالفند در حالی که رژیم آل خلیفه شعار دمکراسی سر می دهد اما هرروز شمار زندانیان، شکنجه و کشته ها در بحرین بیشتر می شود.

شهابی در گفت وگو با ایرنا با اشاره به مداخله نظامی عربستان در بحرین گفت: عربستان با ورود نیروهای نظامی خود به بحرین، کشور ما را اشغال کرده و در واقع نیروهای عربستانی - اماراتی با نام 'سپر جزیره 'مداخله علنی عربستان در بحرین است.

وی ضمن تکذیب ادعای دولت بحرین درباره مداخله ایران در امور داخلی بحرین گفت: اطلاع رسانی رسانه های ایرانی و انعکاس اخبار ظلم دولت بحرین به مردم مظلوم این کشور مداخله به حساب نمی آید، آل خلیفه هیچ مدرکی برای اثبات ادعای مداخله ایران در بحرین ندارد.

شهابی افزود: مردم بحرین خواستار خروج نیروهای عربستانی - اماراتی از کشور خود و حفظ حاکمیت سیاسی آن هستند.

وی تاکید کرد: مردم بحرین حقوق از دست رفته خود را مطالبه می کنند و در این راه شهدای زیادی تقدیم کرده اند؛ آنها می خواهند از حقوق مساوی برخوردار باشند اما آل خلیفه بحرین را ملک خود می داند و اقدام به تغییر ترکیب جمعیتی آن کرده تا تابعیت بحرینی را از مردم این کشور سلب کند.

وی خواستار حمایت بیشتر دانشمندان مسلمان از اعتراض های مردمی بحرین شد.

همایش بین المللی علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین روزهای سه شنبه و چهارشنبه در تهران برگزار شد.

رسانام** 1453/1275
کد N496713

وبگردی