آفتاب

موافقت دو جناح کنگره آمریکا با ارسال سلاح برای تروریست های سوریه

موافقت دو جناح کنگره آمریکا با ارسال سلاح برای تروریست های سوریه

تهران – ایرنا - خبرگزاری فرانسه روز جمعه در گزارشی از واشنگتن اعلام کرد که اعضای دمکرات کنگره آمریکا نیز به همراه اعضای جمهوری خواه با ارسال سلاح به شورشیان (تروریست های) سوریه موافقت کردند.

یادآوری می شود که موافقت نمایندگان دمکرات و جمهوری خواه کنگره آمریکا پیش از اعلام رسمی طرح 'باراک اوباما' رییس جمهور آمریکا برای مقابله با گروه تروریستی داعش' و درخواست او برای ارسال سلاح به شورشیان سوریه و ارائه آموزش به آنان، انجام گرفت.

این گزارش ابتدا به نقل از 'هری رید' رهبر دمکرات های مجلس سنای آمریکا آورده است که کنگره باید به شورشیان سوریه و دیگر گروه های خاورمیانه که به کمک نیاز دارند، آموزش و تجهیزات ارائه کند.

وی که از او به عنوان فردی که سه شنبه به همراه سه عضو دیگر کنگره به کاخ سفید دعوت شده بود تا از برخی رئوس راهبرد جدید اوباما در مورد مبارزه با گروه موسوم به 'دولت اسلامی' (گروهک تروریستی داعش) آگاهی پیدا کند، یادآور شد:

'رییس جمهور (آمریکا) در گذشته تلاش کرد تا مجوز این تصمیم را از ما بگیرد و ما باید این مجوز را بدهیم، چرا که بودجه لازم برای ارسال تجهیزات و آموزش به این گروه ها وجود دارد'.

این گزارش سپس مستند به اظهارات 'نانسی پلوسی' رهبر دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا نیز از موافقت دمکرات ها با این طرح خبر داد.

براساس این گزارش، وی در این خصوص در جمع خبرنگاران گفت: من هم با آموزش شورشیان میانه رو (تروریست ها) سوریه در مبارزه با 'دولت اسلامی' موافقم. در اینجا مسئله بودجه مطرح نیست و تنها به ارائه مجوز پارلمان نیاز است'.



در روزهای اخیر ائتلاف غربی - عربی که از بوجود آورندگان و حامیان اصلی گروهک

تروریستی داعش بودند در چرخشی هر چند ظاهری از این گروهک تروریستی روی برگردانده اند.

کارشناسان معتقدند که حمله گروهک تروریستی داعش به کردستان عراق و اعدام دو آمریکایی از سوی این گروهک تروریستی دو خط قرمزی می باشد که داعش از آنها عبور کرده و موجب نگرانی غرب و به ویژه آمریکا شده است.

رسانام**1378**1275
کد N496597

وبگردی