آفتاب

شخصیت سیاسی-مذهبی پاکستان: هدف از ترور علمای دینی، بی ثبات کردن پاکستان است

شخصیت سیاسی-مذهبی پاکستان: هدف از ترور علمای دینی، بی ثبات کردن پاکستان است

اسلام آباد - ایرنا - «علامه امین شهید» معاون دبیرکل حزب «مجلس وحدت مسلمین» پاکستان ضمن محکوم دانستن حملات تروریستی اخیر علیه شخصیت های دینی در کراچی، هدف طراحان اصلی این اقدامات تروریستی را بی ثبات کردن پاکستان دانست.

این شخصیت مذهبی – سیاسی اهل تشیع پاکستان چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد گفت: دشمنان پاکستان سعی دارند به شیوه های مختلف به این کشور ضربه بزنند و بیش از هرچیز دیگر، هدف های مذهبی، اقتصادی و سیاسی را برای ضربه زدن به پاکستان انتخاب می کنند.

وی با بیان اینکه اصولا فرقه گرایی و اختلافات مذهبی جایی در میان اقوام و مذاهب پاکستان ندارد؛ گفت: این دشمنان وحدت و یکدلی میان گروه ها و اقوام پاکستان هستند که سعی دارند با اقدامات تروریستی هدفمند، بذر کینه و اختلاف را میان گروه های مختلف در پاکستان بیافشانند.

علامه امین شهید از دولت پاکستان خواست تا با انجام اقدام موثر و عملیات ضد تروریستی در کراچی، تروریست ها و گروه های تروریستی در این منطقه را صرف نظر از اینکه این افراد و گروه ها خود را وابسته به چه مذهب یا گروهی می دانند، از بین ببرد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ گونه اختلافی میان برادران اهل تسنن و اهل تشیع در پاکستان وجود ندارد، اظهار داشت: به شهادت رساندن علمای اهل تشیع و اهل تسنن، کار تروریست هاست و ارتباطی به موضوع دین ندارد و نمی توان چنین حملاتی را به مفهوم وجود فرقه گرایی در پاکستان دانست.

این شخصیت سیاسی – مذهبی پاکستان با بیان اینکه طالبان پاکستان به صراحت از گروه تروریستی داعش اعلام حمایت کرده است، گفت: این یک زنگ خطر جدی برای ثبات و امنیت پاکستان است.

امروز (چهارشنبه) در یکی دیگر از حملات تروریستی علیه شخصیت های دینی پاکستان، «مولانا مسعود» از عالمان دینی اهل تسنن و استاد مدرسه دینی بین المللی «جامعه بنوریه» کراچی و دانشگاه کراچی، در حمله گروهی از افراد مهاجم ناشناس در محله ناظم آباد این شهر کشته شد.

به گزارش پلیس پاکستان، مولانا مسعود، داماد «مفتی محمد نعیم» از علمای دینی سرشناس پاکستان و رییس مدرسه دینی بین المللی «جامعه بنوریه» است که امروز در مسیر بازگشت از دانشگاه کراچی به منزل، با حمله مهاجمان موتور سوار کشته شد.

تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسوولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

با وجود اینکه نیروهای امنیتی کراچی عملیاتی را برای کنترل ناامنی ها در این شهر آغاز کرده اند، اما در روزهای اخیر چند مورد از این گونه حملات در کراچی و حومه آن اتفاق افتاده است که ترور شخصیت مذهبی اهل تشیع «علامه علی اکبر کمیلی» در روز شنبه گذشته، یکی از این موارد است.

مقامهای دولتی و جمع زیادی از شخصیت های دینی و سیاسی این کشور، ترور علامه علی اکبر کمیلی را محکوم کردند.

بسیاری از علمای دینی و چهره های سیاسی پاکستان ضمن محکوم دانستن این اقدامات تروریستی، آن را اقدامی ضدانسانی و ضداسلامی می دانند و معتقدند کسانی که دست به چنین جنایاتی می زنند، به دنبال فرقه گرایی، اختلاف افکنی میان پیروان مذاهب اسلامی و ترویج تفکرات تکفیری و افراط گرایانه در پاکستان هستند.

آساق*3**272**1723**1392
کد N496149

وبگردی