آفتاب

رازینی: جفای بسیاری به ما شد

رازینی: جفای بسیاری به ما شد

تهران- ایرنا- معاون سابق حقوقی قوه قضاییه در آیین تودیع و معارفه معاون حقوقی این قوه ه بیان کرد: تشکیلات معاونت حقوقی در دوره اول ریاست آیت الله آملی لاریجانی بازنویسی شد، اما باید گفت که در طول این پنج سال جفای بسیاری به این معاونت شد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین «علی رازینی» اضافه کرد: در واقع کمیسیون نقل و انتقالات ما را جزو آدم حساب نمی کرد؛ قاضی های خوبی از ما گرفته شد اما برای آن جایگزینی در نظر نگرفتند.

رازینی با اظهار گلایه نسبت به تاخیر در ارسال لوایح به مجلس اظهار کرد: ما به دولت برای فرستادن لوایح به مجلس از روش التماس استفاده می کردیم.

وی ادامه داد: در سه دوره بنی صدر، خاتمی و احمدی نژاد در محاصره قرار گرفتیم. در دوران بندی صدر مجلس طرحی داشت که لوایح را خودش بررسی کند.

وی با اشاره به دوران ریاست جمهوری حجت الاسلام خاتمی، اضافه کرد: قوه قضاییه در آن دوران قانون می نوشت و از قوه مجریه می خواست آن را مطالعه کند اما متاسفانه آنها معطل می کردند که گاهی معطلی شان تا چند سال نیز طول می کشید.

رازینی افزود: از این رو ابتدا از شورای نگهبان در این راستا درخواست تفسیر شد و قرار شد که دولت لوایح را بگیرد و تصویب کند و آن را تحویل دهد و همچنین در مجلس قانونی تصویب شد که دولت باید ظرف سه ماه قوانین را مطالعه و ارسال کند.

معاون سابق حقوقی قوه قضاییه با اشاره به دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد تصریح کرد: در دوران احمدی نژاد نیز دو لایحه فرستاده شد که در کمیسیون لوایح دولت بر سر آن بحث های زیادی شد که در نهایت در زیر یکی از لوایح ریاست سابق جمهوری نوشتند که این لایحه خلاف قانون اساسی است و آن را به مجلس ارسال نکرد.

وی ادامه داد: بعد از این ماجرا مجلس شورای اسلامی قانونی تصویب کرد که رییس قوه قضاییه می تواند بعد از شش ماه لایحه ای را که دولت آن را نفرستاده خودش به مجلس ارسال کند.

رازینی با بیان اینکه در این دولت که حجت الاسلام و المسلمین روحانی خودش را حقوقدان معرفی کرده اند باز هم لوایح معطل می شود، گفت: البته احتمال دارد این موضوع به دلیل این باشد که سرشان شلوغ است.

وی تصریح کرد: اگر بعد از شش ماه دولت لوایح را به مجلس نفرستاد رییس قوه قضاییه باید خودش وارد عمل شود تا میزان به وجود آید و اگر بعد از شش ماه این عمل صورت نگرفت رییس قوه قضاییه خودش لایحه را به مجلس بفرستد که در این صورت حساب کار دست دولت می آید.

معاون سابق حقوقی قوه قضاییه همچنین از تصویب 20 قانون در دوره اول ریاست آیت الله آملی لاریجانی در معاونت حقوقی قوه قضاییه خبر داد.

رازینی با اظهار شکر نسبت به رفع شدن عارضه رهبر معظم انقلاب به تاکید معظم له در برنامه بندی در قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: بنابراین باید مجموعه ها دارای برنامه باشند. اگر مسوولی تعویض شد مسوول بعدی اداره رهرو مسوول قبلی باشد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه مندی از دوران آیت الله شاهرودی آغاز و تاکنون که در دوران آیت الله لاریجانی هستیم ادامه دارد.

اجتمام(3) ** 9317 ** 1418
کد N493658

وبگردی