آفتاب
ابوالمعالی:

دادگاه فاطمه هاشمی آزمون بزرگی برای قوه قضاییه است

دادگاه فاطمه هاشمی آزمون بزرگی برای قوه قضاییه است

یکی از وکلای مدافع فاطمه هاشمی گفت: دادگاه امروز آزمون بزرگی برای قوه قضاییه است و دستگاه قضایی باید از این آزمون سربلند بیرون بیاید.

یکی از وکلای مدافع فاطمه هاشمی گفت: دادگاه امروز آزمون بزرگی برای قوه قضاییه است و دستگاه قضایی باید از این آزمون سربلند بیرون بیاید.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدوحید ابوالمعالی پیش از ورود به دادگاه تجدیدنظر مستقر در دادگاه انقلاب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلسه گذشته دادگاه تجدیدنظر موکلم به دلیل اینکه نماینده دادستانی در زمان مقرر در دادگاه حضور نداشت، تشکیل نشد و جلسه رسیدگی به امروز موکول شد.

وی درباره این موضوع که دادگاه تجدیدنظر معمولا بدون حضور اصحاب دعوا تشکیل می‌شود، گفت: این موضوع بستگی به نظر قاضی دارد که طرف دعوا در دادگاه حاضر باشند یا خیر؟ و وی تشخیص داده که موکلم در دادگاه حضور یابد و اظهارات وی شنیده شود.

ابوالمعالی در ادامه چنین ابراز عقیده کرد که اتهام موکلم مسخره‌ترین اتهامی است که در رویه قضایی دیده‌ام و افزود: طبق اصل 8 قانون اساسی که مربوط به امر به معروف و نهی از منکر است باید اتهام موکلم را جرم‌انگاری دانست و همچنین طبق اصل 84 قانون اساسی که مربوط به آزادی بیان است هر کسی می‌تواند در برابر نمایندگان اظهار نظری داشته باشد؛ بنابراین دادگاه امروز آزمون بزرگی برای قوه قضاییه است و باید دستگاه قضایی از این آزمون سربلند بیرون بیاید.

وی ادامه داد: دادگاه موکلم طولانی نشده و دلیل این که جلسه قبل تشکیل نشد این بود که نماینده دادستانی حضور نداشت.

ابوالمعالی با بیان اینکه پرونده موکلم مساله‌ای ندارد که ادامه پیدا کند و باید زود تمام شود، گفت: این که از طرف موکلم گفته شد «ای کاش مهدی برادر شما بود» توهین و نشر اکاذیب و غیره نیست.

ابوالمعالی با تاکید بر داشتن سعه صدر از سوی مسئولان، گفت: پرونده تشکیل شده برای موکلم غیرقانونی است؛ زیرا نیاز به شاکی خصوصی دارد و در این پرونده شاکی خصوصی وجود ندارد.

انتهای پیام

کد N490263

وبگردی