آفتاب

گفت‌وگوی سیسی و فیصل در مورد تهدید گروه‌های مسلح در عراق و سوریه

گفت‌وگوی سیسی و فیصل در مورد تهدید گروه‌های مسلح در عراق و سوریه

رئیس جمهوری مصر و وزیر خارجه عربستان در قاهره دیدار کردند و در خصوص اوضاع منطقه و تهدید گروه‌های مسلح در عراق و سوریه بحث و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری الوطن العربی، "ایهاب بدوی"، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری مصر اعلام کرد: عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در دیدار با سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان درباره اوضاع منطقه و به ویژه اوضاع لیبی و لزوم حمایت از پارلمان این کشور و تهدید گروه‌های مسلح در عراق و سوریه بحث و گفت‌وگو کردند.

سیسی در این دیدار بر تمایل مصر برای تحقق ثبات سیاسی و امنیتی در لیبی و تلاش برای ممانعت از سقوط این کشور تاکید کرد و نسبت به سرانجام مداخله بیگانگان در این کشور هشدار داد.

سیسی همچنین تاکید کرد: مصر در خصوص حفظ امنیت ملی لیبی کوتاهی نخواهد کرد.

وی همچنین بر لزوم اهمیت تقویت فعالیت‌های مشترک کشورهای عربی در تمامی زمینه‌ها و از جمله مقابله با تروریسم و لزوم مشارکت در برقراری امنیت در عراق و سوریه و حفظ حاکمیت این دو کشور تهدید کرد.

در این دیدار "خالد بن بندر بن عبدالعزیز"، رئیس دستگاه اطلاعات عربستان،‌ "سامح شکری"، وزیر خارجه مصر، "محمد التهامی"، رئیس دستگاه اطلاعات مصر، "احمد قطان" سفیر عربستان و "اسامه النقلی"، معاون وزیر خارجه عربستان در امور رسانه‌ای حضور یافتند.

انتهای پیام

کد N490240

وبگردی