آفتاب

اوباما اعزام نیروی آمریکایی به خاورمیانه و سوریه را اشتباه بزرگ خواند

اوباما اعزام نیروی آمریکایی به خاورمیانه و سوریه را اشتباه بزرگ خواند

تهران -ایرنا-خبرگزاری فرانسه روزیکشنبه درخبری فوری از واشنگتن اعلام کردکه رییس جمهور آمریکا،اعزام سربازان این کشور به خاورمیانه به ویژه سوریه را اشتباهی بزرگ توصیف کرد.

'باراک اوباما'رییس جمهور آمریکا امروز یکشنبه درمصاحبه باشبکه تلویزیونی'ان بی سی' گفت از پیشنهاد برخی منتقدان برای اعزام سربازان آمریکایی به منطقه به ویژه سوریه حمایت نمی کند،چراکه این اقدام، اشتباهی بزرگ خواهدبود.

وی یکی از چالش های آمریکا و متحدان میانه روی آن درجهان عرب را مهارت داعش در کسب حمایت از جوانان منطقه ازطریق اینترنت عنوان کرد و افزود:بنابراین آمریکا برای کاستن از ظرفیت های این گروه تروریستی،باشرکای منطقه ای خود مانند عراق و نیروهای کرد و شورشیان سوریه همکاری خواهد کرد.

وی که همواره از واژه'گروه جهادی ' برای داعش استفاده می کرد ، امروز برای نخستین بار با استفاده از عنوان 'داعش' وعده داد روز چهارشنبه هفته جاری'طرح راهبردی جنگ'برای نابودی نهایی این گروه تروریستی را اعلام خواهد کرد.

یادآوری می شود،رییس جمهوری آمریکا درحالی از تدوین طرحی برای مبارزه و اعلام جنگ با گروه تروریستی - تکفیری داعش سخن به میان آورده است که دولت وی درطول حدود چهار سال از جنایات سبعانه گروه های تروریستی ازجمله داعش در سوریه سکوت اختیار کرد.

براساس گزارش منابع خبری ، در اقدامات جنایت آمیز داعش و دیگر گروه های تروریستی در سوریه بیش از 190 هزارنفر کشته و چندمیلیون نفر از مردم این کشور نیز آواره و بی خانمان شدند.

اوباما باتاکید براینکه این طرح به شکست داعش خواهد انجامید درعین حال هشدار داد که قصد ندارد کشورش را وارد یک جنگ دیگر مشابه جنگ های اول و دوم(جنگ خلیج فارس) در عراق کند.

وی گفت:'مهیا می شوم تا کشور را برای دفع خطر داعش آماده سازم'.

رسانام**1378**1547
کد N489955

وبگردی