آفتاب

وزیر بهداشت: شهر مشهد به دوهزار تخت بیمارستانی نیاز دارد

وزیر بهداشت: شهر مشهد به دوهزار تخت بیمارستانی نیاز دارد

مشهد- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از نیاز مشهد به دوهزار تخت بیمارستانی خبر داد.

'سید حسن قاضی زاده هاشمی' روز یکشنبه در جلسه با اعضای شورای شهر و شهردار مشهد گفت: حوزه بهداشت و درمان کشور مشکلات زیادی وجود دارد که بخشی از آنها در مشهد قابل ملاحظه است.

وی با اشاره به فعالیت بیمارستان های امام رضا(ع)، 17 شهریور و قائم (عج) از سال 55 درمشهد، تصریح کرد: از آن زمان تاکنون تقریبا چیزی در بخش درمان و بهداشت به مشهد اضافه نشد است.

قاضی زاده هاشمی گفت: مشهد با یک میلیون و 300 هزار نفر حاشیه نشین با مشکلات فراوانی در زمینه بهداشت رو به رو است.

وی ادامه داد: خراسان رضوی با وجود آستان قدس رضوی فرصت های زیادی دارد که باید از آن استفاده کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به وضعیت کشف رود مشهد اشاره کرد و گفت: دولت برای حل مشکل کشف رود آمادگی کامل دارد

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید نمی تواند کار توسعه ای را در بخش بهداشت و درمان آغاز کند، گفت: کاری که فعلا از دست دولت بر می آید ایجاد خدمات بهداشتی برای حاشیه نشینان و کاهش پرداختی مردم به بیمارستان های دولتی است.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه ورود بخش خصوصی یکی از راههای توسعه زیرساخت های درمانی است، تصریح کرد: این امر در کشور سابقه خوبی نداشته و سودآوری آن در دراز مدت محقق می شود.

وی با تاکید بر استفاده از املاک موجود برای توسعه زیرساخت های درمانی تصریح کرد: راه دیگر خلق ثروت از املاک موجود برای ایجاد زیرساخت های درمانی با کمک و مساعدت شوراهای اسلامی و شهرداری ها است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به جابجایی بیمارستان قائم (عج) اشاره کرد و گفت: ضرروتی ندارد بیمارستانی با بیش از 45 سال قدمت در 500 متری بیمارستان امام رضا(ع) وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه وجود دو بیمارستان در مرکز شهر مشکلات ترافیکی زیادی را به وجود آورده است، افزود: با انتقال بیمارستان قائم (عج) و فروش زمین آن می توان در چند نقطه دیگر شهر مشهد بیمارستان های جدیدی احداث کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور تصریح کرد: با تشکیل کارگروه ویژه برای انتقال و جابه جایی بیمارستان قائم (عج)، شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد همت کنند تا ظرف یک ماه آینده در این زمینه به نتیجه برسیم.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: اگر فرصت سوزی نکنیم، مشهد داشته های زیادی دارد.

شهردار مشهد نیز گفت: امیدواریم با عنایت ویژه ریاست جمهوری در خصوص تقاضای شهرداری که بخشی از آن حاشیه شهر و نوسازی بافت فرسوده است، تصمیمات خوبی اتخاذ شود.

'سیدصولت مرتضوی ' با بیان اینکه مشکل ما منابع نیست بلکه مدیریت منابع است، تصریح کرد: منابع درآمدی کشور سالانه بالغ بر800 هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: با این وجود همیشه زمان اجرای پروژه های اجرایی و عمرانی با مشکل مواجه می شویم .

شهردار مشهد ادامه داد: در حال حاضر بیشتر به منابع عمرانی دولت فکر می کنیم اما باید اذعان کرد دولت همواره محدودیت هایی دارد.

مرتضوی افزود: با انتقال و جابه جایی بیمارستان قائم (عج) نه تنها مشکلات ترافیکی برطرف خواهد شد بلکه می توانیم بدون اتکا به منابع ملی و استهلاک سرمایه ها زیرساخت های درمانی را در این شهر افزایش دهیم.

شهردار مشهد تصریح کرد: انتفال و جابه جایی بیمارستان قائم (ع) می تواند به عنوان یک طرح پایلوت در تمام شهرهای کشور اجرا شود.

وی با بیان اینکه کار شهرداری ساخت بیمارستان نیست، گفت: شهرداری مشهد می تواند برای ایجاد زمینه های حضور بخش خصوصی مساعدت کند.

27505/522 / 1539
کد N489739

وبگردی