آفتاب
رئیس انجمن آترواسکلروز ایران:

احتمال بروز بیماری های مادرزادی قلبی در نوزادان حدود دو درصد است

احتمال بروز بیماری های مادرزادی قلبی در نوزادان حدود دو درصد است

تهران-ایرنا-رئیس انجمن آترواسکلروز ایران گفت: نقش وراثت و ژنتیک در بروز بیماری های قلبی مادرزادی بسیار اندک است و احتمال بیماری های قلبی مادرزادی در نوزادان حدود دو درصد است.

به گزارش گروه علمی ایرنا از انجمن آترواسکلروز ایران دکتر مسعود قاسمی اظهار کرد: معاینه مهمترین روش تشخیص بیماری های قلبی در نوزادان است که باید پزشک متخصص آن را اطفال انجام دهد؛ درصورتی که پزشک در معاینه مشکوک به عارضه ای شود، نوزاد را به متخصص قلب کودکان ارجاع می دهد و والدین باید موضوع را با دقت پیگیری کنند تا نوزاد در بزرگسالی دچار مشکل حاد نشود.

رییس شانزدهمین کنگره سراسری تازه های قلب و عروق با بیان اینکه تغییر سبک زندگی به شدت بر افزایش بیماری های بیماری های قلبی و عروقی تاثیر گذاشته است، اظهار داشت: حدود پنج دهه پیش افزاد فعال تر، دارای خواب منظم و تغذیه طبیعی بودند در نتیجه کمتر به بیماری ها به ویژه بیماری های قلبی و عروقی مبتلا می شدند.

وی افزود: این درحالی است که امروزه در اثر اختلال زمان خواب و بیداری و داشتن عادات غذایی نامناسب ناشی از سبک زندگی ماشینی، سلامتی افراد به خطر افتاده و بیماری های مختلف ازجمله بیماری های قلبی و عروقی در جوامع بشری افزایش یافته است.

قاسمی با بیان اینکه برگشت به سنت ها تا حدود زیادی از شیوع بیماری ها می کاهد، افزود: توجه به سنت ها در کنار پیشرفت های حاصله در حوزه تجهیزات پزشکی و درمان بیماری ها می تواند در پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری ها ازجمله بیماری های قلبی عروقی موثر باشد.

رییس انجمن آترواسکلروز ایران همچنین به روش های درمانی دیابت که در ماهواره تبلیغ می شود، اشاره کرد و گفت: این روش ها هیچگونه تایید علمی ندارد و بیمار را بیشتر دچار آسیب می کند.

قاسمی با بیان اینکه تولید یک دارو مراحل سخت و پیچیده آزمایشی را می گذراند و بسیاری از داروها در مراحل نهایی آزمایشگاهی تاکید نمی شود، افزود: مصرف داروهایی که سلامت آنها مشخص نیست، صدمات جبران ناپذیری به سلامتی افراد وارد می کند.

شانزدهمین کنگره سراسری تازه های قلب و عروق با حضور جمعی از متخصصان بیماری های قلب و عروق 25 تا 28 شهریور در سالن همایش های رازی برگزار می شود.

علمی1834**1440
کد N486104

وبگردی