آفتاب

حمایت 15 میلیون دلاری کانادا از عراق/ تحویل کمک‌های نظامی آلمان به کردستان عراق

حمایت 15 میلیون دلاری کانادا از عراق/ تحویل کمک‌های نظامی آلمان به کردستان عراق

وزیر خارجه کانادا اعلام کرد که کشورش علاوه بر کمک‌های بشردوستانه، کمک‌های غیرتسلیحاتی به عراق به ارزش 15 میلیون دلار ارائه داده است که این اقدام در راستای حمایت بین المللی از عراق در مقابله با افراد مسلح داعش صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، "جان برد"، وزیر خارجه کانادا در جریان سفرش به عراق و دیدار با سلیم جبوری، رئیس پارلمان این کشور اعلام کرد که کانادا از امنیت و ثبات عراق حمایت می‌کند.

در همین حال، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در دیدار با جان برد خاطر نشان کرد: نیروهای پیشمرگ با کمک دوستان به جنگ و بیرون راندن تروریست‌ها ادامه خواهند داد.

جان برد نیز در این دیدار عنوان داشت: دولت و مردم کانادا آماده حمایت و پشتیبانی از کردستان در جنگ علیه تروریسم هستند. ما دوش به دوش شما در جنگ علیه تروریست‌ها خواهیم ایستاد تا شما به پیروزی دست یابید.

از سوی دیگر سخنگوی نیروهای مسلح آلمان اعلام کرد که قرار است اولین هواپیمای ترابری آلمان که حاوی کمک‌های نظامی دفاعی برای کردها است، امروز (جمعه) به کردستان تحویل داده شود.

در همین حال نیروهای امنیت عراق در استان صلاح الدین توانستند منطقه «العوینات» را در جنوب شهر تکریت به صورت کامل پاکسازی کنند. همزمان، یک منبع عراقی در استان نینوا اعلام کرد که همزمان با حملات شدید به پایگاه‌های داعش، عملیات نظامی گسترده‌ای برای آزادسازی مناطق شرق موصل آغاز شده است.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، تاکید کرد که نیروهای پیشمرگ کرد با اعضای داعش در منطقه الحمدانیة (25 کیلومتری شرق موصل) درگیر هستند.

انتهای پیام

کد N485149

وبگردی