آفتاب

بروجردی: بدون رفع تحریم‌ها کار مذاکرات به سامان نمی‌رسد

بروجردی: بدون رفع تحریم‌ها کار مذاکرات به سامان نمی‌رسد

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بر لزوم خنثی کردن اقدامات صهیونیست‌ها در ارتباط با ایجاد خلل در مذاکرات هسته‌ای تاکید کرد.

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: من فکر می‌کنم همه تاخیرها در جریان مذاکرات و توافقات حاصله به دلیل زیاده‌خواهی‌هایی است که آمریکایی‌ها دارند و عملا موجب شده مذاکراتی که باید در روال طبیعی خیلی زودتر از اینها به پایان می‌رسید اینقدر به درازا بکشد.

وی افزود: تا زمانی که این زیاده‌خواهی آمریکا ادامه داشته باشد من فکر می‌کنم ما همچنان این مشکل را در عرصه مذاکرات هسته‌ای خواهیم داشت لذا اگر آنها بخواهند به این سیاست ادامه دهند مشکل پابرجا خواهد بود مگر اینکه شاهد تجدیدنظر آمریکا در سیاست مذاکراتی‌اش در ارتباط با مساله هسته‌ای ایران باشیم.

این نماینده مجلس برداشتن تحریم‌ها را از ملزومات دستیابی به نتیجه در جریان مذاکرات هسته‌ای دانست و گفت: تا زمانی که این اتفاق نیفتد طبیعتا کار به نتیجه نخواهد رسید چرا که رفع تحریم‌ها بخشی از روند مذاکرات است و بدون آن کار مذاکرات به سامان نمی‌رسد.

وی با اشاره به نقش تخریبی رژیم صهیونیستی در جریان مذاکرات ایران و 1+5، یادآور شد: ما نباید انتظار داشته باشیم نقش صهیونیست‌ها در ارتباط با مذاکرات تغییر کند. آنها از همه ظرفیت و نفوذ خود در هیات حاکمه آمریکا استفاده می‌کنند برای اینکه کار مذاکرات به نتیجه نرسد.

بروجردی تصریح کرد: البته مفهوم مذاکره این است که برای نتیجه‌بخش بودن آن تلاش شود تا اقدامات صهیونیست‌ها در ارتباط با ایجاد خلل در مذاکرات خنثی شود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان وجود برخی انتقادات نسبت به مذاکرات هسته‌ای را طبیعی توصیف کرد و افزود: ما به هیچ وجه نباید نگران انتقادات باشیم به هر حال منتقدین نظرات خود را مطرح می‌کنند و تیم مذاکره‌کننده هم مذاکرات را به پیش می‌برد و اینها منافاتی با هم ندارند.

انتهای پیام

کد N484569

وبگردی