آفتاب
به اعتراف مقامهای اسراییلی

داعش تهدیدی برای صهیونیست ها نیست

داعش تهدیدی برای صهیونیست ها نیست

تهران-ایرنا- گروه تروریستی داعش فعالیت های تروریستی خود را به بلندی های اشغال شده جولان سوریه گسترش داده است، اما بنا به اذعان مقامات ر‍ژیم صهیونیستی، تروریست های این گروه تهدیدی برای این رژیم به شمار نمی روند و خیال صهیونیست ها از جانب آنها راحت است.

به گزارش ایرنا، عاموس یادلین رییس انجمن پژوهش های امنیت ملی رژیم صهیونیستی در روزنامه یدیعوت آحارونوت این رژیم نوشته است: قتل وحشیانه دومین روزنامه نگار آمریکایی در بند داعش در اسرائیل سر و صدایی را به راه انداخت که لازم است تمام شود.

یادلین تصریح کرد: اگر داعش جهت حرکت خود را از عراق به سوی اسرائیل هم تغییر دهد، به راحتی شکار دستگاه اطلاعاتی، هواپیماها و سلاح های دقیق نیروی زمینی ما خواهد شد ضمن اینکه در سر راه خود با سدهای دیگری نیز روبرو خواهد شد؛ سدهایی مانند ارتش های عراق، اردن، لبنان و حتی حزب الله.

یادلین که پیش از این رییس شعبه اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی بود، به این نکته نیز استناد می کند که داعش از اسرائیل دور است و همپیمانی در منطقه ندارد که از آن حمایت کند اما ادامه اظهارات این مقام اسرائیلی سوال برانگیز است.

وی گفت: داعش از حیث جوهری و ماهیتی تفاوتی با سازمان القاعده ندارد و ما با سازمان القاعده سال ها همزیستی داشته ایم! ... با وجود جرایمی که این سازمان (داعش) در آن دست دارد، حتی اگر این گروه به مرزهای ما برسد نیز تهدیدی برای ما درپی نخواهد داشت!

در همین حال، به گزارش شبکه المیادین، آویگدور لیبرمن وزیر خارجه اسرائیل نیز روز گذشته (پنجشنبه) گفت: داعش یک تهدید نظامی فوری علیه اسرائیل به شمار نمی رود.

مرکز پژوهش های اسرائیلی عکا هم روز پنجشنبه به نقل از یک مقام بلندپایه امنیتی رژیم صهیونیستی به رادیو اسرائیل گفت: برآوردها و ارزیابی های امنیتی اسرائیل نشان می دهد که گروه های مسلح (داعش) در سوریه که اخیرا بر پاسگاه مرزی القنیطره در مرزهای شمالی اسرائیل واقع در بلندی های جولان مسلط شده اند در آینده نزدیک با اسرائیل درگیری نخواهند داشت.

این ابراز راحتی خیال از سوی صهیونیست ها در قبال تحرکات داعش در حالی است که برخی منابع پیش از این اعلام کرده بودند که اسرائیل خود در پرورش تروریست های داعش دست داشته و ابوبکر البغدادی خلیفه خودخوانده داعش آن گونه که ادوارد اسنودن افشاگر آمریکایی گفته است؛ در اسرائیل تحت آموزش موساد (دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی) بوده است.

گروه تروریستی داعش پیش از این زمانی که متهم به چشم پوشی از جنایت های رژیم صهیونیستی شد، ادعا کرد که برمبنای آموزه های دینی (تکفیری) باید اولویت را به جنگ با دشمن نزدیک (شیعیان) داد؛ این در حالی است که اکنون داعش به مرزهای شمال فلسطین اشغالی رسیده است اما برآوردهای صهیونیستی در این باره نگرانی ندارند!



**حمله اسرائیل به پایگاه ارتش سوریه

از سوی دیگر و در حالی که ارتش سوریه درگیر جنگ با تروریست های داعش است، ارتش رژیم صهیونیستی ظهر دیروز پنجشنبه به یک پایگاه ارتش سوریه در جولان حمله کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی با اعلام این خبر در صفحه توییتر خود، علت این حمله را اصابت یک موشک ارتش سوریه از جولان به داخل فلسطین اشغالی ذکر کرد و دولت سوریه را مسئول هرگونه خسارت اسرائیل در جنگ با تروریست هایی دانست که حالا منطقه مرزی سوریه با رژیم اشغالگر قدس را اشغال کرده اند.

شبس**9241**1551
کد N484550

وبگردی