آفتاب

تحلیلگر هندی: تحریم جدید علیه ایران بازی با کارت های کهنه است

تحلیلگر هندی: تحریم جدید علیه ایران بازی با کارت های کهنه است

دهلی نو - ایرنا - یک تحلیلگر هندی آمریکا را بدلیل تحمیل تحریم های یک جانبه جدید علیه ایران محکوم کرد و آن را بازی با کارت های کهنه دانست.

پروفسور ˈبصیر احمدخانˈ رییس اتحادیه مسلمانان هند روز سه شنبه در گفت وگوی با خبرنگار ایرنا افزود: این تحریم ها درحالیکه ایران با پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد و همچنین آلمان مذاکرات مثبت و رو به جلویی داشته، بی اساس و غیرقانونی است.

وی با اشاره به مهلت 24 نوامبر برای رسیدن به یک توافق جامع هسته ای بین ایران و گروه 1+5 تصریح کرد: تحریم های جدید، نیت دولت آمریکا را افشا کرد. هنگامی که این کشور دریافت ایران با دیپلماسی قوی به توافق نهایی در مذاکره با قدرت های جهانی می رسد با کارت های بی فایده و کهنه خود بازی کرد تا تهران را تحریک کند.

این کارشناس هندی گفت: با این حال ایران کشوری است که صادقانه رفتار می کند و بدون اقدامات هیجانی تاکتیک های آمریکا را شکست می دهد.

معاون سابق دانشگاه ایندیراگاندی ضمن اشاره به اینکه ایرانیان برای رسیدن به حقوق خود مصمم هستند، افزود: ایران همچون گذشته این تحریم ها را به ابزاری برای پیشرفت خود تبدیل می کند. چنانکه آمریکا خود شاهد بوده که تحریم های غیرقانونی و یک جانبه نتیجه عکس داشته اند و جمهوری اسلامی ایران به خوداتکایی رسیده و نیازی به قدرت های غربی ندارد.

پروفسور احمدخان از آمریکا خواست که بجای اتخاذ سیاست خصمانه، با نشان دادن حسن نیت، تحریم ها را بردارد.

وی اظهار داشت: وقتی ایران با میل حاضر شده که همکاری لازم برای حل مساله هسته ای با غرب داشته باشد، آمریکا هم باید به این همکاری احترام گذاشته و اجازه دهد که این مشکل برای همیشه از طریق مذاکره حل شود.

خزانه داری آمریکا روز جمعه گذشته 25 شخص و کمپانی ایرانی را تحریم کرد. این اقدام تحریک آمیز آمریکا و واکنش مقام های جمهوری اسلامی در محافل رسانه ای و کارشناسی هند بازتاب داشت.

آساق * 3 * 1519 * 261 *
کد N480916

وبگردی