آفتاب

استاندار کرمان: سیاست های اقتصاد مقاومتی کلید گشایش بسیاری از مشکلات است

استاندار کرمان: سیاست های اقتصاد مقاومتی کلید گشایش بسیاری از مشکلات است

کرمان - ایرنا- استاندار کرمان گفت: سیاست های اقتصاد مقاومتی که توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده؛ کلید گشایش بسیاری از مشکلات بوده و دولت هم درصدد اجرای این سیاست هاست.

به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز سه شنبه در کارگاه علمی آموزشی اقتصاد مقاومتی افزود: با وجود مشکلات، کار را انجام می دهیم زیرا دولت عزم خود را برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی جزم کرده است.

وی با بیان اینکه قوانین مزاحم، فساد اداری ایجاد می کند؛ ادامه داد: قوانین مزاحم توسعه را درقالب کتاب جمع آوری کرده ایم که اگر این قوانین مزاحم رفع شود موجب توسعه اقتصاد خواهد شد.

استاندار کرمان گفت: برنامه های خوبی در ایران تنظیم می شود اما بدرستی اجرا نمی شود از جمله اصل 44 قانون اساسی که از 150 هزار میلیارد تومان واگذاری، 12 درصد و برخی می گویند سه درصد به بخش خصوصی واقعی واگذار شد و بند الف آن که واگذاری معادن بود هنوز اجرا نشده است.

وی با اشاره به سیاست نظام اداری کشور افزود: این موضوع از بهترین طرح هایی بود که در دولت قبل عکس آن عمل شد و بهره وری را کاهش داد و سند چشم انداز که قرار بود براساس آن به رتبه نخست منطقه برسیم؛ بدرستی محقق نشد.

رزم حسینی گفت: با توجه به ساختار معیوب، نبود اختیارات کافی استاندار و نبود انسجام در استان، به فکر مدل مثلث توسعه اقتصادی افتادیم زیرا بر این بارویم که اگر قرار باشد توسعه اتفاق بیفتد باید از روستاها شروع شود.

ˈمثلّث توسعه نوعی مدل مدیریتی است که ظرفیّت هایی را برای جذب سرمایه گذاران ایجاد می کند و همه ارکان حکومت و دستگاه های اجرایی از جمله قوّه قضایِه و مقنّنه در امر توسعه مشارکت می کنندˈ.

استاندار کرمان گفت: نباید نگاه سیاسی به مدل مثلث توسعه داشته باشیم تا این ایده موفق شود و باید باور داشته باشیم که اعتدال می تواند این مدل را موفق کند.

وی افزود: در این ایده از ظرفیت ائمه جمعه هم استفاده شده است زیرا بر این باور هستیم که گره فرهنگ اقتصادی باید توسط روحانیت باز شود.

استاندار کرمان گفت: برای من مهم نیست که نمایندگان چه جناحی دارند برای من مهم است تا از ظرفیت های آنها برای توسعه اقتصادی استفاده کنیم زیرا اگر باند بازی باشد هیچ توسعه ای در کشور ایجاد نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: وقتی استاندار اختیار انتخاب یک مدیرکل را ندارد و وقتی استاندار اختیار بودجه خود را ندارد این چه برنامه ریزی است، استاندار والی است یعنی نماینده حکومت، چه طور می شود همه مشکلات را بر دوش دارد اما وقت بودجه می رسد بودجه آن کجاست.

رزم حسینی گفت: پس باید یک مدل مدیریتی ایجاد کنیم تا همه دستگاه ها در این مدل مدیریتی سهیم و همه قوا مشارکت داشته باشند.

وی افزود: کارآفرین با سرمایه گذار و با فرد عادی تفاوت دارد زیرا ما کسی را کارآفرین می دانیم که از هیچ، ثروت خلق کند و سرمایه گذار کسی است که ریسک پذیر باشد و باید جایگاهی را برای آن در نظر بگیریم زیرا سرمایه گذاری است که می تواند پول های خرد مردم را جمع کند.

استاندار کرمان گفت: ائمه جمعه ناظر مثلث توسعه هستند و وقتی به عنوان ناظر پایین موافقت نامه ها را امضا می کنند موجب جلب اعتماد سرمایه گذاران خواهد شد.

وی اضافه کرد: باید فرهنگ تکریم سرمایه گذاران در جامعه نهادینه و به ملکه ذهن مردم تبدیل شود لذا وقتی به کرمان آمدیم گفتیم سرمایه گذار یک مجاهد اقتصادی است و باید تکریم شود.ک/2

7444/8154/ 684
کد N479873

وبگردی