آفتاب
هاشمی شاهرودی در افتتاحیه اجلاس خبرگان:

جمهوری اسلامی مدیریت معنوی و فکری جهان اسلام را برعهده دارد 

جمهوری اسلامی مدیریت معنوی و فکری جهان اسلام را برعهده دارد 

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: شکوفه‌های بیداری که در جهان اسلام مشاهده می‌شود، ریشه در انقلاب اسلامی دارد. در حال حاضر مدیریت معنوی و فکری جهان اسلام را جمهوری اسلامی برعهده دارد که با رهبری مقام معظم رهبری روز‌به‌ روز مسیر را برای ظهور هموارتر می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در ابتدای شانزدهمین اجلاس خبرگان رهبری با اشاره به سوابق آیت‌الله مهدوی‌کنی قبل و بعد از انقلاب وی را یکی از یاران امام(ره) و مقام معظم رهبری خواند و اظهار داشت: تقوای عملی و سیاسی ایشان چهره موجه و محبوبی از ایشان میان احزاب، گروه‌های سیاسی و مردم بوجود آورده بود.

آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در بخشی از سخنرانی خود در تشریح نقش علماء و فقها در اداره جامعه بیان کرد: تاریخ پر از زندگینامه علمایی است که در برابر ظلم و ستم قیام کردند، اسلام اصیل را از هرگونه تحریف حفظ کردند و در مقاطعی از تاریخ نیز بر جامعه خود حاکم شدند. همین مراجع بودند که در تاریخ توانستند علی‌رغم همه ظلم‌ها و ستم‌ها، امت اسلامی را از ذوب شدن در تحریف‌ها حفظ کنند و نه تنها اسلام راستین را در جهان حفظ کنند، بلکه با ظهور عالم بزرگی به نام امام خمینی و با تکیه بر مسند مرجعیت، شیعه و نیابت از امام زمان(عج) و اعتماد به مردم ایران، انقلاب شکوهمند اسلامی را به پیروزی برسانند، نظام اسلامی را بر اساس احکام دین مبین اسلام و اصل ولایت فقیه پایه‌گذاری نمایند، تحول عظیمی در جهان معاصر ایجاد کنند و بذر بیداری را در جهان اسلام بکارند.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: شکوفه‌های بیداری که در جهان اسلام مشاهده می‌شود، ریشه در انقلاب اسلامی دارد. در حال حاضر مدیریت معنوی و فکری جهان اسلام را جمهوری اسلامی برعهده دارد که با رهبری مقام معظم رهبری روز‌به‌ روز مسیر را برای ظهور هموارتر می‌کنند.

دولت توفیقات خوبی در بخش های مختلف داشته است

آیت الله هاشمی شاهرودی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: به مناسبت هفته دولت نیز رئیس جمهور گزارشی از اقدامات دولت در طول یک سال اخیر ارایه داد که خوشبختانه و بحمدالله توفیقات بسیار خوبی در بخش های مختلف حاصل شده است و برای رئیس جمهور و اعضای هیات دولت از خداوند متعال برای رسیدن به اهداف خود، نظام و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب توفیق مسالت داریم و توصیه می کنیم همه مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی در همه سطوح مدیریتی به خصوص سطوح عالیه ضمن هماهنگی و همدلی در مسیر پیروی و اجرای فرامین رهبری قدم بردارند و توصیه های 15 گانه اخیر ایشان به دولت که همگی آنها نشات گرفته از درایت و دقت نظر و اشراف عاقلانه و مدبرانه مقام معظم رهبری است، باید سرلوحه امور مسئولان قرار بگیرد.

ما از تیم مذاکره کننده هسته ای حمایت می کنیم

وی با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای 1+5 اظهار داشت: رهبری معظم انقلاب در این رابطه بارها فرموده بودند که به مذاکره با مستکبران به خصوص آمریکا امیدی نبوده و نیست و در مقابل زورگو سخن گفتن نتیجه ای ندارد. تحریم های جدید آمریکا نیز این موضوع را ثابت می‌کند البته ما از تیم مذاکره کننده حمایت می کنیم و برای آنها آرزوی توفیق داریم و در این مذاکرات باید عزت و استقلال کشور حفظ شود که پیشرفت آن عدم زورگویی و رفع تحریم ها است که این موضوع (تحریم ها) تجاوزی آشکار بر ملت ما است که البته هدف تیم مذاکره کننده ما هم برداشتن تحریم ها است.

نایب رئیس مجلس خبرگان در پایان سخنان خود با اشاره به وضعیت آیت الله مهدوی کنی گفت: از خداوند متعال برای شفاعت کامل ایشان دعا می کنیم و امیدواریم رئیس مجلس خبرگان رهبری هر چه زودتر به سلامتی برسند.

 

ادامه دارد...

 

 

کد N479467

وبگردی