آفتاب

هیچ اتهام امنیتی و اقتصادی در پرونده نیست

هیچ اتهام امنیتی و اقتصادی در پرونده نیست

وکیل مهدی هاشمی گفت: هیچ یک از اتهام های وارده به موکلم درست نیست و ما نیز به دلیل این که جلسات دادگاه غیرعلنی است نمی توانیم عنوان و نوع اتهام را بگوییم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، «سید محمود علیزاده طباطبایی» روز دوشنبه در پایان جلسه دادگاه غیرعلنی مهدی هاشمی در جمع خبرنگاران افزود: جلسه بعدی دادگاه هنوز مشخص نیست قرار است به ما ابلاغ کنند اما پیش بینی می شود 7 یا 8 جلسه دیگر داشته باشیم.

وی با بیان این که خبری از ختم رسیدگی به این پرونده نیست افزود: خیلی از کارهای ما برای رسیدگی به این پرونده باقی مانده است و دفاع به صورت مشترک با ابوالمعالی دیگر وکیل موکلم در حال انجام است.


وی با بیان این که پرونده مهدی هاشمی اقتصادی و امنیتی نیست بلکه سیاسی است خاطرنشان کرد: روند پرونده به صورت عادی در حال انجام است.


وی در خصوص سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر شکایت از روزنامه 9 دی گفت: ما اعلام جرم کردیم و هنوز اطلاع نداریم که دادستان موضوع را پیگیری کرده است.


ششمین جلسه رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی امروز - دوشنبه - در شعبه 28 دادسرا و دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه برگزار شد.


جللسات قبلی رسیدگی به این پرونده در تاریخ های 11، 12 و 27 مرداد ماه و همچنین سوم و چهارم شهریور ماه سال جاری برگزار که در دو جلسه اول کیفرخواست وی قرائت شد.


جلسه دفاعیات نیز از 27 مرداد ماه آغاز شد و در این سه جلسه مهدی هاشمی و وکلایش در برابر اتهاماتش از او دفاع کردند.


جلسه دادگاه غیر علنی است اما در آخرین جلسه دادگاهی که برگزار شد وکلایش با توجه به غیرعلنی بودن دادگاه مدعی شدند که روزنامه 9 دی مطالب دادگاه را منتشر کرده و آنها نیز از دادستان خواستند تا موضوع را پیگیری کند.


سخنگوی قوه قضاییه پیشتر اتهامات مهدی هاشمی را امنیتی - اقتصادی اعلام کرد.
کد N478148

وبگردی