آفتاب

نوبخت: به زودی سازمان برنامه‌و بودجه یا مدیریت تاسیس می‌شود

نوبخت: به زودی سازمان برنامه‌و بودجه یا مدیریت تاسیس می‌شود

محمدباقر نوبخت گفت: لایحه بودجه 94 به موقع و با کیفیت به مجلس تقدیم خواهد شد.

محمدباقر نوبخت گفت: لایحه بودجه 94 به موقع و با کیفیت به مجلس تقدیم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سخنگوی دولت در حاشیه سومین گردهمایی استانداران سراسر کشور که در وزارت کشور در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد بسته مقابله با تحریم‌ها، گفت: ما از سال گذشته برنامه‌ریزی‌های لازم را بر دو مبنا انجام داده‌ایم؛ اول بر اساس اینکه شرایط بدبینی به وجود آید و تحریم‌ها تشدید شود برنامه‌هایمان مشخص است که چطور کشور را اداره کنیم و دوم در صورتی که تحریم‌ها قطع شود که در نتیجه آن بیش از 100 میلیارد دلار درآمد مازاد خواهیم داشت که در این شرایط برنامه‌ریزی‌ها برای نحوه هزینه‌ها نیز مشخص شده است.

وی افزود: بر اساس شرایط تحریم‌ها به هر دلیل هر موقعیتی که به وجود آید از برنامه متناسب برای پیگیری پیشرفت کشور بهره خواهیم گرفت. چون اعتقاد داریم منابع و ظرفیت کافی در کشور وجود دارد و گواه آن این است که طی پنج ماه نخست سال میزان منابع ارزی در خزانه 1.5 برابر سال گذشته در همین زمان بوده است پس با شرایط تحریم هم می‌توان کشور را اداره کرد در صورتی که تخصیص بهینه داشته باشیم.

نوبخت با بیان اینکه می‌توانیم با تخصیص بهینه اعتبارات حتی در شرایط تحریم کشور را اداره کنیم، خاطرنشان کرد: تخصیص‌های جاری‌مان حدود 85 درصد بود اما تلاش کردیم اعتبارات عمرانی‌مان را افزایش دهیم و در نتیجه آن اعتبارات عمرانی پنج ماه اول سال نسبت به سال گذشته 3.7 برابر شده است و این نشان می‌دهد که حتی با منابع کم اگر تثبیت بهینه داشته باشیم می‌توانیم سیاست‌های خروج از رکود را نیز پیگیری کنیم.

سخنگوی دولت در جواب سوالی در مورد صحبت‌های اخیر رییس‌جمهور درخصوص پیگیری مسئولیت اجرای قانون اساسی توسط رییس‌جمهور، گفت: مطابق قانون اساسی رییس‌جمهور در اصل 113 وظیفه اجرای کامل قانون اساسی و مدیریت قوه مجریه را بر عهده دارد پس اگر در حال حاضر به هر دلیلی مطابق خواست مردم اقدامی نمی‌شود به خاطر نقض قانون اساسی نیست بلکه به دلیل عدم اجرای کامل قانون اساسی است پس هر جا رضایت مردم حاصل نمی‌شود قانون اساسی کامل اجرا نشده است و به همین دلیل است که رییس‌جمهور بر این نکته تاکید داشته‌اند.

نوبخت همچنین در مورد وضعیت استخدامی‌ها، گفت: کسانی که آزمون‌های قانونی‌شان تمام شده است و مراحل قانونی را طی کرده‌اند دستگاه‌های مختلف طبق قانون اجازه دارند آنها را رسیدگی کنند و دولت اعلام کرده اگر کمبود اعتبار برای این کار دارند به دولت اعلام کنند.

سخنگوی دولت در جواب سوالی در مورد اصلاح نظام اداری گفت: برنامه اصلاح نظام اداری در هشت سرفصل تهیه شده است که در جشنواره شهید رجایی اعلام شد.

هر وقت سفر رییس‌جمهور قطعی شود اعلام خواهیم کرد

وی همچنین در مورد سفر رییس‌جمهور به نیویورک، گفت: هر وقت سفر رییس‌جمهور قطعی شود اعلام خواهیم کرد.

نوبخت همچنین در جواب سوالی در مورد موضوع نظارت بر بودجه استان‌ها، گفت: موضوع نظارت بر کار بودجه به عهده معاونت برنامه‌ریزی است و در آینده نزدیک یکی از سازمان‌های برنامه و بودجه یا مدیریت را تاسیس و خبر آن را اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام

کد N478015

وبگردی