آفتاب

لاوروف: آمریکا و اتحادیه اروپا برای توقف حملات ارتش اوکراین اقدام کنند

لاوروف: آمریکا و اتحادیه اروپا برای توقف حملات ارتش اوکراین اقدام کنند

وزیر امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) گفت: آمریکا و اتحادیه اروپا باید از کی‌یف درخواست کنند تا حملات توپخانه‌ای و هوایی علیه غیرنظامیان را متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری راشا تودی، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در جمع دانشجویان موسسه دولتی روابط بین‌الملل مسکو گفت که به اعتقاد وی طرح صلحی که از سوی پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهوری اوکراین ارائه شده،‌ "غیرواقعی" است و از آمریکا و اتحادیه اروپا درخواست کرد تا کی‌یف را برای توقف حملات سنگین توپخانه‌ای و هوایی علیه غیرنظامیان در مناطق شرقی متقاعد کنند.

لاوروف تاکید کرد: گمان می‌کنیم که مهمترین اقدام این است که واشنگتن و بروکسل از کی‌یف همان چیزی را بخواهند که در هر درگیری دیگری خواسته میشود: "حملات توپخانه ای و حملات هوایی علیه شهرها و غیرنظامیان را متوقف کنید و از تخریب مدارس و بیمارستانها دست بردارید."

به گفته وزیر امور خارجه روسیه، طرح صلح رئیس‌جمهوری اوکراین به سختی قابل اجراست.

وی افزود: آنها باید بنشینند و مذاکره کنند اما بر روی درخواستهای غیرواقعی از جمله خلع سلاح شدن و اینکه شاهد کشته شدن خودشان باشند، نباید اصرار کرد. اما تمام طرح صلح پترو پوروشنکو درباره این موضوع است.

انتهای پیام

کد N477700

وبگردی