آفتاب
یک عضو کمیسیون فرهنگی:

با اصل تکنولوژی مخالف نیستیم/اول مقدمات اینترنت پرسرعت فراهم شود

با اصل تکنولوژی مخالف نیستیم/اول مقدمات اینترنت پرسرعت فراهم شود

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث‌هایی که پیرامون اینترنت پرسرعت در کشور مطرح می‌شود، گفت: با اصل تکنولوژی و استفاده از وسایل روز مخالف نیستیم اما این کار مقدماتی دارد که باید فراهم شود.

حجت‌الاسلام مفید کیایی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: اگر اینترنت پرسرعت کنترل شده باشد و مفاسدی در آن نباشد خیلی هم خوب است. ما از نظر علمی به قدری پیشرفت داریم که می‌توانیم به راحتی این کنترل را انجام دهیم.

وی ادامه داد: نباید این کار را با عجله انجام دهیم مثلا بگوییم اینترنت پرسرعت حتما در هفته دولت راه می‌افتد. لزومی به این کار نیست و می‌توانیم مثلا یک سال دیگر آن را راه بیندازیم.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: اول باید مقدمات کار را فراهم کنیم و عجله نکنیم و سعی کنیم طوری پیش نرویم که در آینده بگوییم کاش این کار را انجام نمی‌دادیم.

کیایی‌نژاد به نظر آیت‌الله مکارم شیرازی در مورد جایز نبودن راه‌اندازی اینترنت پرسرعت در صورت فراهم نبودن مقدمات نیز اشاره کرد و گفت: درست است که اینترنت پرسرعت منافعی دارد ولی مضراتی هم دارد. البته اینطور نیست که ما با تکنولوژی و وسایل روز مخالف باشیم ولی اگر قرار باشد مقدماتش فراهم نشود جز فساد و گرفتاری چیزی نخواهد داشت.

انتهای پیام

کد N477039

وبگردی