آفتاب

پوتین: نمی‌توان گفت بحران اوکراین چه زمانی پایان می‌یابد

پوتین: نمی‌توان گفت بحران اوکراین چه زمانی پایان می‌یابد

رئیس‌جمهوری روسیه در مصاحبه‌ای از کی‌یف خواست تا مذاکراتی اساسی را برای کاهش بحران مناطق شرقی اوکراین آغاز کند. وی گفت که "این یک توهم است که انتظار داشته باشیم شورشیان آرام باشند و ببینند که خانه‌هایشان در حال تخریب است."

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در مصاحبه با شبکه یک تلویزیون روسیه گفت: ما بر روی یک طرح توافق کردیم و باید برای اجرای آن پیگیری‌هایی صورت بگیرد. دولت اوکراین باید فوراً‌ مذاکرات اساسی را درباره سازمان سیاسی جامعه و این کشور در جنوب شرق اوکراین آغاز کند تا از منافع مردمی که در آنجا زندگی می‌کنند، حمایت شود.

پوتین در ادامه تأکید کرد: حل این بحران هم‌اکنون بیشتر به کی‌یف بستگی دارد و غیرممکن است که بگوییم چه زمانی پایان می‌یابد.

وی گفت که این بحران با انتخابات پارلمانی آتی اوکراین احتمالاً‌ توضیح داده خواهد شد.

پوتین گفت: تمام شرکت‌کنندگان در رقابت انتخابات می‌خواهند تا نشان دهند که چقدر آرام هستند. همه آنها می‌خواهند نشان بدهند که یک زن و یا مرد قدرتمند هستند و در شرایطی که تلاش‌های سیاسی افزایش می‌یابد بعید است که انتظار داشته باشیم که فردی از آنان به دنبال راه حل صلح آمیز ونه راه حل نظامی باشد. در همین حال بسیار سخت است که تصور کنیم که جدایی‌طلبان می‌نشینند و با شکیبایی منتظر می‌مانند که مذاکرات آغاز شود؛ خصوصا اینکه می‌بینند که شهرهایشان در جنوب و شرق اوکراین تخریب می‌شود.

انتهای پیام

کد N476348

وبگردی