آفتاب

آمریکا پای استرالیا را به جنگ با داعش بازکرد/ کمک تسلیحاتی به کردهای عراق

آمریکا پای استرالیا را به جنگ با داعش بازکرد/ کمک تسلیحاتی به کردهای عراق

کوالالامپور- ایرنا - نخست وزیر استرالیا روز یکشنبه در حالی که به باور برخی صاحبنظران و تحلیلگران گروه داعش با حمایت های مالی و نظامی غرب شکل گرفته است، اعلام کرد آمریکا کمک های نظامی در اختیار کردهای عراقی برای مقابله با تروریست های داعش قرار می هد و کانبرا ، واشنگتن را در رساندن این کمک ها به کردها یاری می دهد.

به گزارش ایرنا، “تونی ابوت” نخست وزیر استرالیا در بیانیه ای اعلام کرد دولت آمریکا از استرالیا درخواست کرده است با استفاده از هواپیماهای “سی 130” و هرکولس خود این کمک ها را به کردهای عراقی برساند.

وی تصریح کرد نیروی هوایی استرالیا با ارایه تجهیزات به نیروهای چند ملیتی از جمله کانادا، ایتالیا، فرانسه، انگلستان و آمریکا به مقابله با گروه تروریستی داعش می پیوندد.

به گزارش شبکه ˈای.بی.سیˈ استرالیا، نخست وزیر این کشور وضعیت عراق را در یک فاجعه انسانی دانست و از ادامه همکاری کانبرا با نیروهای چندملیتی برای مقابله با تهدیدهای امنیتی گروه تروریستی داعش خبرداد.

روزنامه نیویورک تایمز هفته گذشته به نقل از مقام های رسمی آمریکا اعلام کرده بود باراک اوباما رییس جمهور این کشور انتظار دارد انگلیس و استرالیا نیز به حملات هوایی آمریکا علیه داعش بپیوندند.

ˈجان کریˈ وزیر امور خارجه آمریکا نیز در چارچوب تبرئه غرب برای حمایت های گذشته از تروریست های داعش در سوریه و عراق در مقاله ای در نیویورک تایمز خواستار تشکیل ائتلاف بین المللی برای مبارزه با نسل کشی گروهگ تروریستی داعش در سوریه و شمال عراق شده است.

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا بدنبال مطرح کردن طرحی برای مقابله با داعش در نشست سران شورای امنیت سازمان ملل متحد در ماه سپتامبر (شهریور/مهر) است.

آساق**1611
کد N475790

وبگردی