آفتاب

اظهار نگرانی عمیق بان کی مون از تحولات شرق اوکراین

اظهار نگرانی عمیق بان کی مون از تحولات شرق اوکراین

کوالالامپور - ایرنا - دبیر کل سازمان ملل روز جمعه در ششمین نشست ائتلاف صلح سازمان ملل در بالی اندونزی نسبت به حضور فعال نظامیان روسیه در شرق اوکراین اظهار نگرانی کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبر آسیا، اظهار نگرانی عمیق ˈبان کی مونˈ دبیر کل سازمان ملل پس از آن بیان شد که تازه ترین گزارش های سازمان ملل نشان می دهد از اواسط اردیبهشت ماه تاکنون حدود دو هزار و 600 نفر در درگیری های شرق اوکراین کشته شده اند.

دبیر کل سازمان ملل که در بالی اندونزی بسر می برد، گفت: نیاز فوری به کسب اطمینان از امنیت در مرزهای بین دو کشور هستیم که مورد تصویب جامعه بین الملل باشد.

بان کی مون با ابراز نگرانی از وضعیت مرزی اوکراین و روسیه با این عنوان که زندگی افراد در اوکراین در خطر است و صلح در اوکراین به معنای صلح در منطقه و جهان است، گفت: باید همه تلاش خود را برای پایان دادن به بحران اوکراین به کار گیریم.

وی همچنین خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در اوکراین شد.

انتخابات پارلمانی این کشور قرار است 26 اکتبر (4 آبان) برگزار شود.

ˈجفری فلتمنˈ معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی نیز گفته است تحولات تازه در مرزهای روسیه، به معنای تشدید خطرناک مناقشه اوکراین است.

یک مقام ناتو مدعی شده است دستکم یک هزار سرباز روس با تجهیزات نظامی پیشرفته وارد خاک اوکراین شده اند.

در همین حال در تحولات اوکراین رسانه های روسی از شکست نیروهای اوکراینی در مناطق ایلووایسک و پریازوفسک و محاصره حدود هفت هزار نیروهای دولتی در شهر ایلووایسک توسط شبه نظامیان خبر دادند.

ˈولادیمیر پوتینˈ رییس جمهوری روسیه نیز از شبه نظامیان در شرق اوکراین خواست مسیری برای خروج سربازان در محاصره اوکراین ایجاد کنند.

وی از مقامات کی یف خواستار توقف فوری اقدامات نظامی و برقراری آتش بس در شرق این کشور و آغاز مذاکرات با نمایندگان این مناطق به منظور حل و فصل مسایل از راههای سیاسی شد.

آساق**241**1611
کد N472248

وبگردی