آفتاب
مدیرعامل توانیر به ایسنا پاسخ داد

گره اصلی خصوصی‌سازی صنعت برق کجاست؟

گره اصلی خصوصی‌سازی صنعت برق کجاست؟

مدیر عامل توانیر با اشاره به این که خصوصی‌سازی صنعت برق با نقاط ضعفی همراه بوده‌است، گفت: یکی از موانع در این امر اختلاف زیاد قیمت تمام شده تولید برق با نرخ فروش آن است.

همایون حائری در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر این که خصوصی‌سازی باید انجام شود، گفت: گاهی ممکن است خصوصی‌سازی مقطعی زیاد همراه با سعی و خطا باشد چنانچه که نمونه‌های آن در دنیا همچون انگلیس مشاهده می‌شود.

مدیر عامل شرکت توانیر با اشاره به موفق بودن خصوصی‌سازی صنعت برق در انگلیس گفت: با توجه به واقعی بودن قیمت برق در انگلستان مشکل زیادی در امر خصوصی‌سازی صنعت برق نبوده است. باید ببینیم چگونه به سمتی برویم که بهره‌وری افزایش پیدا کند و به گونه‌ای نیروگاه‌ها به دست بخش خصوصی داده شود که برق را با قیمت کمتری تولید کنند.

حایری در پایان خاطرنشان کرد: اختلاف زیاد قیمت تمام شده تولید برق با نرخ فروش آن به مشترکین یکی از موانع بزرگ موفقیت خصوصی‌سازی است.

به گزارش ایسنا، پیش از این معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو با تاکید بر این که تجربه واگذاری‌ها و خصوصی سازی در صنعت برق تجربه خوبی نبوده است، تاکید کرد: شرکتهای توزیع آب واگذار نخواهند شد.

از ابتدای واگذاری شرکتهای تولیدی برق و نحوه واگذاری برخی از نیروگاه‌ها این دغدغه وجود داشت که به دلیل منفعت طلبی بخش خصوصی و متخصص نبودن افرادی که نیروگاه‌ها را بابت رد دیون دریافت کردند در صنعت برق و ارائه خدمات مشترکین مشکلاتی به وجود آید چرا که بخش‌های خصوصی بیشتر به سود خود می‌اندیشند تا لزوم ارائه خدمات آب و برق بدون وقفه .

انتهای پیام

کد N471789

وبگردی