آفتاب
روزنامه ترکیه ای طرف:

ترکیه به مناطق تحت کنترل داعش در سوریه صادرات انجام می دهد

ترکیه به مناطق تحت کنترل داعش در سوریه صادرات انجام می دهد

آنکارا- روزنامه ˈطرفˈ ترکیه روز چهارشنبه نوشت: صادرات ترکیه به سوریه در بعد از بدست گیری کنترل مناطق مرزی این کشور با ترکیه ، افزایش یافته است.

این روزنامه با یادآوری اینکه کنترل مناطق مرزی سوریه با ترکیه از سپتامبر سال 2013 میلادی در نقطه مقابل مرز ˈاونچو پینارˈ بدست نیروهای داعش افتاده است،نوشت: صادرات ترکیه به این مناطق 79 درصد افزایش یافته است.

به نوشته روزنامه طرف، پس از قدرت گیری داعش در عراق و بدست گیری کنترل مناطق مرکزی آن کشور، صادرات ترکیه به عراق کاهش یافت .

بر اساس این گزارش،افزایش میزان تجارت ترکیه با مناطق تحت کنترل داعش دقت برانگیز است.کنترل منطقه ˈآززˈ وابسته به ˈحلبˈ در نقطه مقابل مرز ˈاونجوپینارˈ در سپتامبر سال گذشته بدست نیروهای داعش افتاد و از آن زمان تاکنون میزان صادرات از ترکیه به آن منطقه بیش از 70 درصد افزایش یافته است.

به نوشته روزنامه طرف، ˈمحمود تانالˈ نماینده مردم استانبول در روزهای گذشته در سوالی خطاب به ˈافکان آلاˈ وزیر کشور ترکیه از وی خواهان پاسخ به این سوال که ˈآیا ترکیه تدابیر لازم برای قطع ارسال کمک های لجسیتکی به داعش و النصره از خاک این کشور اتخاذ کرده است؟ˈ را مطرح کرد.

احزاب سیاسی مخالف، حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈ و دولت ترکیه را متهم به حمایت از گروههای تروریستی مخالف در سوریه همانند القاعده، النصره، داعش می کنند.

خاورم**2012**1010
کد N469760

وبگردی