آفتاب
یک وکیل دادگستری خواستار شد

حذف موارد تهدیدکننده استقلال وکلا در لایحه وکالت

حذف موارد تهدیدکننده استقلال وکلا در لایحه وکالت

یک عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: دغدغه وکلا زمانی رفع می‌شود که موارد ناقص و تهدیدکننده استقلال آنها از جمله تبصره و بند الحاقی به ماده 33 و 142 از لایحه وکالت حذف شود.

جلیل مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره اظهارات مطرح شده در روزهای اخیر مبنی بر این‌که نمایندگان کانون وکلا در تمامی جلسات کمیسیون لوایح دولت حضور داشته و دغدغه‌های آنها رفع شده است، اظهار کرد: نمایندگان کانون وکلا در هیچ یک از جلسات کمیسیون لوایح دولت حضور نداشته و به آن دعوت نشده‌اند.

وی افزود: تنها جایی که نمایندگان کانون وکلا حضور یافته‌اند، در جلسات محدود معاونت حقوقی رئیس جمهور بوده است که ماحصل آن تهیه جدول تطبیقی قوانین و مقررات سابق، لوایح لاحق و نقطه ‌نظرات اصلاحی وکلا است.

این وکیل دادگستری ضمن تشکر از همکاری حوزه معاونت حقوقی رئیس جمهور، ادامه داد: ما امیدواریم همان‌گونه که معاونت حقوقی رئیس جمهور و معاون پارلمانی وزیر دادگستری اعلام کرده است نقطه نظرات اصلاحی کانون وکلا در جدول تطبیقی لحاظ شده باشد.

مالکی یادآور شد: هنوز نسخه رسمی از لایحه مصوب دولت به دست ما نرسیده است و تا آن زمان نمی‌توانیم اعلام کنیم که دغدغه‌های جامعه وکالت رفع شده یا خیر.

انتهای پیام

کد N468191

وبگردی