آفتاب

دستگیری 69 بریتانیایی مظنون به پیوستن به گروه های تروریستی در سوریه و عراق

دستگیری 69 بریتانیایی مظنون به پیوستن به گروه های تروریستی در سوریه و عراق

لندن – ایرنا – پلیس اسکاتلندیارد روز سه شنبه اعلام کرد از اوایل سالجاری میلادی تاکنون، 69 نفر مظنون که با هدف پیوستن به گروه های افراطی قصد سفر به سوریه یا عراق داشته اند، در بریتانیا دستگیر شده اند.

به گزارش ایرنا،ˈمارک روولیˈاز افسران ارشد متروپلیتن لندن (اسکاتلندیارد)،به خبرنگاران گفت در سال جاری میلادی شمار بریتانیایی های که در این ارتباط دستگیر شده اند،پنج برابر افزایش یافته است.

وی بابیان اینکه نیمی از افراد شناسایی و دستگیر شده در زمره افراد خطرناک طبقه بندی نمی شوند، گفت: بیشترین شمار افراد بازداشتی درارتباط با بحران سوریه، مربوط به لندن و نیز میدلندغربی بوده است.

این مقام اسکاتلندیارد با بیان اینکه افزایش شمار افراد خطرناک مظنون به اعمال تروریستی در سوریه و عراق یک چالش شمرده می شوند، از مردم بریتانیا خواست برای شناسایی این افراد مظنون به پلیس کمک کنند.

مارک روولی همچنین گفت که میزان پول نقدی ضبط شده که افراد سعی کرده اندبرای کمک به فعالیت های تروریستی در سوریه ، از بریتانیا خارج کنند نیز امسال دو برابر شده است.

وی عنوان کرد که دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی بریتانیا در راستای مبارزه با فعالیت های مرتبط با گروه های تروریستی در سوریه و عراق، صدها مورد مربوط به این فعالیت ها در شبکه های اجتماعی از جمله یوتیوپ ، فیسبوک و توئیتر حذف کرده اند.

این مقام اسکاتلند یارد همچنین گفت که پلیس این کشور در تلاش است مانع از اقدامات یهودی ستیزانه در بریتانیا که بدنبال حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی علیه غزه در بریتانیا روند افزایشی داشته ، شود.

به گفته منابع انگلیسی برآورد می شود حدود 500 بریتانیایی برای همکاری با گروه داعش و سایر گروه های افراطی به سوریه و عراق رفته اند که نیمی از آنها از شهر لندن بوده اند.

بدنبال کشته شدن روزنامه نگار آمریکایی توسط یک عضو انگلیسی گروه داعش، فشارها بر دولت انگلیس برای مقابله با افراد مظنون به همکاری با گروه های افراطی در سوریه وعراق افزایش یافته است .

اروپام ** 4** 1552/1547
کد N468049

وبگردی