آفتاب

تهدید نماینده عبدالله عبدالله برای خروج از روند بازشماری آراء

تهدید نماینده عبدالله عبدالله برای خروج از روند بازشماری آراء

عبدالله عبدالله، از کاندیداهای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان امروز (سه شنبه) تهدید کرد که از بررسی مجدد آراء‌ تحت نظارت سازمان ملل خارج خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، شمارش مجدد آراء بخشی از توافق میان عبدالله عبدالله و اشرف غنی، نامزدهای ریاست جمهوری افغانستان بود که به میانجی‌گری جان کری،‌ وزیر امور خارجه آمریکا حاصل شد اما هم اکنون فاضل احمد مناوی، نماینده ارشد عبدالله عبدالله در جمع خبرنگاران در کابل گفت: روند ابطال آراء تنها یک شوخی است و هیچ قصدی برای دور انداختن آراء تقلبی وجود ندارد.

وی افزود: من امروز اعلام می‌کنم چنانچه تا صبح فردا با درخواست‌های ما موافقت نشود ما این روند را ادامه نخواهیم داد و نتیجه آن هرچه که باشد دیگر برای ما ارزشی نخواهد داشت.

عبدالله عبدالله در جریان دور اول رای گیری در ماه آوریل توانست بیشترین آراء را به دست آورد اما چون اکثریت مطلق نبود انتخابات با حضور اشرف غنی احمد زی به دور دوم کشیده شد که هر دو نامزد از تقلب‌های گسترده شکایت داشتند.

طبق نتایج انتخابات دور دوم ماه ژوئن اشرف غنی پیشتاز اعلام شد اما عبدالله این نتیجه را رد کرد و گفت که تقلب سازمان یافته رخ داده است.

در همین حال نماینده ارشد عبدالله با اشاره به اینکه سازمان ملل از شکایت‌ها مطلع است اما نمی‌خواهد که به صورت مناسبی به آن‌ها رسیدگی کند، گفت: هر تبعاتی که به وجود بیاید قطعا مسئول آن ما نخواهیم بود.

انتهای پیام

کد N466994

وبگردی