آفتاب

دیدار معاون وزیر خارجه ایران با وزیر خارجه چین/ رحیم پور عازم مسکو شد

دیدار معاون وزیر خارجه ایران با وزیر خارجه چین/ رحیم پور عازم مسکو شد

پکن - ایرنا - وزیر امور خارجه چین و معاون وزیر امور خارجه ایران روز سه شنبه در پکن با بررسی راه های گسترش همکاری های دوجانبه بر توسعه مناسبات تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، ˈابراهیم رحیم پورˈ معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه که برای رایزنی با مقامات چین به پکن سفر کرده است با ˈوانگ ییˈ وزیر امور خارجه، ˈژانگ مینگˈ همتای چینی خود و معاون وزیر دارایی این کشور به طور جداگانه دیدار و گفت وگو کرد.

معاون وزیر امور خارجه ایران و وزیر خارجه چین در دیدار صبح روز سه شنبه در پکن با بررسی رئوس برنامه همکاری دو کشور، راه های توسعه بیش از پیش مناسبات سیاسی و اقتصادی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

رحیم پور همچنین به طور جداگانه با همتای چینی خود دیدار و دو طرف در این دیدار خواستار همکاری بیشتر در بخش های سیاسی و اقتصادی و بازرگانی شدند.

در این دیدار علاوه بر روابط دوجانبه، مسایل مهم منطقه ای نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی همچنین با معاون وزیر دارایی چین دیدار کرد و دو طرف بر گسترش همکاری های اقتصادی و مالی ایران و چین تاکید کردند.

معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه پس از دیدار با مقام های چین عصر روز سه شنبه پکن را به مقصد مسکو برای رایزنی با مقام های روسیه ترک کرد.

وی قرار است در سی و نهمین جلسه روسای گروه کاری اجلاس دریای خزر که با حضور معاونان وزیر خارجه پنج کشور ایران، روسیه، آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان در شهر مسکو برگزار می شود، شرکت کند.

در این جلسه کاری در باره چهار سند که در اجلاس سران به امضا خواهد رسید، بحث و گفت و گو می شود.

آساق**1611
کد N466783

وبگردی