آفتاب

منطقه نظامی "طبرق" از کنترل ارتش لیبی خارج شده است

منطقه نظامی "طبرق" از کنترل ارتش لیبی خارج شده است

ارتش لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که کنترل منطقه نظامی طبرق، از دست آن خارج شده و ارتش همچنان با کشیده شدن پای نهادهای نظامی به امور سیاسی مخالف است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره، نمایندگان پارلمان لیبی در شهر طبرق واقع در شرق کشور سرهنگ عبدالرزاق ناظوری را به عنوان رئیس ستاد مشترک ارتش انتخاب کردند.

این در حالی است که فرماندهان ارتش وابسته به ستاد کل ارتش خواهان باقی ماندن سرلشگر عبدالسلام جاد العبیدی در این پست هستند.

فرماندهی ارتش در پایگاه هوایی طرابلس تصمیمات نمایندگان پارلمان لیبی برای انتخاب رئیس جدید را رد و اعلام کرد که کنترل منطقه نظامی طبرق و یگان‌های واقع در آن از دست ستاد مشترک ارتش خارج شده است.

فرماندهان نظامی همچنین در این بیانیه کشیده شدن پای نهاد نظامی را به امور سیاسی نپذیرفتند.

نمایندگان پارلمان حمایت خود را از ارتش لیبی در مقابله با نیروهای "فجر لیبی" و "گروه انصار الشریعة" که آنان را گروه تروریستی می‌دانند، اعلام کردند.

اما فرماندهان ارتش طرابلس اعلام کردند که اقدامات نیروهایی که خود را ارتش مردمی می‌دانند و تحت عملیات کرامت به فرماندهی خلیفه حفتر دست به جرم و جنایت می‌زنند را نمی‌پذیرند و نسبت به کسانی که به عضویت آن در می‌آیند، هشدار دادند.

این تحولات در پی گسترش تسلط نیروهای "عملیات فجر لیبی" بر فرودگاه بین‌المللی طرابلس و به دنبال درگیری‌های شدید ایجاد شد.

انتهای پیام

کد N464026

وبگردی